Beginner

Betreft het keyboard, daar heb ik geen idee van, al zal het zeker werken met Reaper, maar dan heb je wel een audio kaart nodig (interface) om er goed mee te kunnen werken.
Ik zou absoluut een daw als Reaper uitproberen, met gratis vst's.
Niets houdt je tegen en kun je direct muziek maken, routen en met allerlei effecten erover heen.
In principe werkt de boel net als met hardware, maar dan heb je (mindere kwaliteit) software.
Kijk, ik heb bv. geen hardware op het moment, en geen UAD2 met plugins, maar je kunt er gigantisch veel van leren.

Koop een usb midi keyboard voor 6 tientjes en download wat gratis softsynths. Dan ben je voorlopig wel even zoet en 20x zo goedkoop uit dan toen ik jaren geleden begon.

ok...

Ik zit dus op het moment om een beslissing te nemen.
een Roland SH-201 of een Yamaha PSR E423

Ik weet het nu eventjes niet meer..

En hoe zit dat nou met die geluidskaart?
En moet ik dan nog benodigde software bijkopen of kan het gewoon met de gratis versies?

Laatst gewijzigd:
Een kennis van mij wil zijn an1x verkopen voor 150!
Maar ik lees op internet dat er mensen zijn die zeggen dat het niet werkt op windows vista.
En hoe sluit ik hem aan aangezien het geen USB heeft?

Via midi kan hem aansluiten. Heb je iets met een midi uitgang ( en ingang) aan je computer hangen.

Als dat de gangbare prijs is is het wel een leuk beginners synthje toch? Voor de rest snel weer doorverkopen

Probeer dan toch ook snel wat cheapass oude analoge synths op de kop te tikken. Kan je lekker mee kloten en hele Goeie "Jarre sounds mee maken. Heb net even op marktplaats gecheckt en vond er zo een paar!

( je hebt toch wel een audio input op je computer en een soort van DAW om op te nemen of als sequencer voor midi en plugin instruments?)

Ik heb helaas geen Midi in/out poorten maar ik heb wel 6 audio poorten op mijn moederbord zitten.

Kan ik geen MIDI naar usb kabel gebruiken?

USB naar midi kan prima!
Maar een goedkoop (tweedehands) geluidskaartje werkt gewoon veeeeeeeeel lekkerder. Velen beginnen, net zoals ik dat gedaan heb, met een Audiophile 2496. Tweedehands voor weinig te vinden.

En dan gewoon proberen wat je het beste/lekkerste vind werken.

Back