PLG150PF patches opslaan op S80?

Nicolas 2000

It's a household name
Ik heb nu een tijdje mijn yamaha S80 met PLG-150PF plugin board. Performances en patches in de S80 bewerken en opslaan (op extern SD kaartje) gaat perfect.

Patches van de PLG-150PF aanpassen gaat ook perfect (bv wat meer reverb ofzo) maar het fatsoenlijk opslaan lukt me niet. Na het "store" commando heb ik keuze uit 2 plaatsjes op de PLG board, en als ik daar opsla lijken alle andere presets van het board plots leeg... Ik vind niet hoe ik het fatsoenlijk kan opslaan op het PLG board, of op het SD kaartje of intern in de S80...

Kan iemand hier licht op werpen? Vriend Google wist het ook even niet.

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Documents/KeyboardsDMI/smartmedia.pdf

Dit bestand legt uit hoe ik een autoload file maak op een smartmediakaart. Volgens mij is dat allemaal in orde bij mij, want de EXT data laadt automatisch bij het opstarten en er kunnen zowel voices als performances in opgeslaan worden.

Het document legt ook uit hoe ik voices moet laden vanop de smartmediakaart naar de S80.

Wat dit document echter niet uitlegt, is simpelweg hoe ik een geëdite PLG voice save op die smartmediakaart...En laat ik nu nét daar een probleem hebben...

Gevonden! Ik maakte 2 fouten:

1) ik had niet door dat je de knop PLG ingedrukt moet houden om een bank te kiezen
2) ik was weeral vergeten dat alle saves die je doet intern in de synth/pluginkaart zijn en pas naar de SDcard gaan als je een file save op de SDcard doet...

Maar uit de manual haal je deze kennis niet zomaar 1-2-3. Het was eerder 1-3-1-1-2-3-6-1-5-1-2-3. :D

Back