[downtempo/jazzy] This side Up

Stage73

elektromechanisch lid
weer iets nieuws, beetje back-to-the-roots met brede akkoordjes, en een ware parade aan oudjes

Rhodes - alleen met Cubase panner en Cub4 gratischorus
Yamaha CP70 - door NI Guitarcombos
ARP Prosoloist - beetje delay, that is it.

verder aan moderns
NI Kore Player - gratis Massive-patch
Halion - gratis cheezy GM xylofoon
V-Station - strings
Battery3 -drums
Sampletank - double bass
PSP Easyverb

vocals zijn soso, naja, ik kan het gewoon niet beter haha, vooral niet zo hoog...vriendinnetje vindt het mooi, daar gaat het om, tot de grote megasmakker hit komt ;)

Attachments

• Roald_ThisSideUp.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 77
met genoegen naar je song aan het luisteren!

Alleen zou ik het basgeluid veranderen, een bas met een minder hamer gehalte.. warmer, knorriger.. en sowieso in het midden ;)

Misschien kan hij wel rechts blijven als je het zo lekker vindt, maar hij eist nu erg veel aandacht op.

Ik denk bij dit nummer zelf meer aan een fingered bass, warm en diep. Of een upright bass met een langere decay.

Zang mag zeker harder! Hier hoef je je niet voor te schamen, klinkt erg lekker en mag goed gehoord worden! Maak het de luisteraar duidelijk dat dit belangrijk is, laat het uit de mix springen :) (maar niet ernaast)

very relaxing and really good song, when i listening it, its very nice dreem feelings aroun my mind, thanx :)

Aardig!
Wat de mix betreft sluit ik me aan bij Jelle.

De vocalen zijn inderdaad niet van wereldformaat :-) niet dat ik het beter zou kunnen.
Je moet dit eigenlijk veel luider zingen, maar dan minder uit de keel want dat gaat pijn doen.

Het einde vond ik spijtig.... tot het echte einde er aan kwam. Dat mag zelfs nog wat langer duren voor mij.

ouchdie bassen is wel een ding :D ik gebruik(te) een "sonik capsule" met basssounds in SampleTank en de sound di je hoort is hun contrabas. Die is nogal stereo, heb net even gechecked met de "mono" schakelaar op Blockfish. Ben die sounds sowieso een beetje zat, dus heb NI Essential Bass gekocht waar een mooie nieuwe contrabas inzit met veel snarengesnor enzo: check de verbeterde mix op.

www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_ThisSideUp.mp3

de gespeelde lijn is ook iets afwisselender, bedankt Jelle! Nu zit ik nog aan gitaar te denken, een beetje ala Sade - No Ordinary Love, en misschien dat ik eens een externe Zangeres inhuur voor de vocals...dat zou een boel helpen (de vocasls "dragen" de track dan meer). Probleem is dat de akkoorden niet voor de poes zijn (dat valt niet echt op) probeer maar het refrein:

Bbm6 Eb6/11 Fm9 Abmaj7...ugh....

bedankt voor het luisteren en voor het commentaar!

Laatst gewijzigd:
Het nummer is erg sexy! Vocals in het refrain mogen wat harder, misschien een tweede stem erbij die wat toevoegt.

De bass is net even te hard, maar voor de rest, prima gedaan!

(probeer misschien het refrain jezelf te zingen als tweede stem, maar een octaaf lager? dus je krijgt een effect als twee mensen tegelijkertijd zingen... Maar dat is maar een idee)

Leuke nummer, maar de mix is niet top, ik zou wel en poging willen doen om het te gaan mixen en masteren voor jou.
Stuur mij en PM als je dat zou willen.

Ik vind 't wel lekker nummer, bas moet inderdaad centraler, verder niet zo veel dingen waar ik me aan stoor.

Ik had nog niet eerder gereageerd (wel geluisterd)... echt weer een typische Roald track!
Je maakt je zorgen over de akkoorden, maar ik vind dat daar tock ook weer een fijne progressie in zit (Bbm6/Fm7-9/Abma7: de G is een mooie terugkerende toevoeging!). De vocals zijn niet supersterk, maar met de juiste mix kun je er veel uithalen, want de intentie is fijn!

Met een goeie mix kun je hier veel uithalen, ik zou het ook erg leuk vinden om dit nummer eens onder handen te nemen in een mix.

hoihoi, wat leuk dat er nog wat reacties komen. Ik ben aan het nadenken, of ik eens een (online dan wel real-life) sessiezangeres inhuur om een/dit nummer in te zingen. Aangezien een nummer altijd eerst zang en dan de rest is, komt remixen dan daarna. Maar ik ben erg happy met jullie hulp en meld me zeker zodra het zover is! Dat kan wel een tijdje (=maanden) duren.

Back