Gezocht: Ensoniq SQ-80

Status
Please reply by conversation.

mdv

Just Intonation
Gezocht Ensoniq SQ-80
Heb of weet je er een te koop dan maak je me heel blij met een prive berichtje :)

Gezocht Ensoniq SQ-80
Heb of weet je er een te koop dan maak je me heel blij met een prive berichtje :)

vreemd eiglijk fdatje best vaak een esq1 ziet en byna nooit een sq80
waren die dan zoo veel duurder dan bv de esq1??/
iig minder hier in nl

sc6
topbak
:okdan:

Er is mij uit Belgie onlangs nog één aangeboden, eigenaar vroeg 550 euro.
Dat was me net iets te veel (met brandstofkosten voor 't ophalen) dus ben ik afgehaakt ;)
Als hij je oproep ziet staan (hij is op dit forum actief) meld hij zich zeker bij je.

350 is een leuke prijs, 450 als je hem graag wilt hebben. Maar ik zou er niet gek van opkijken als je hem met een beetje geduld nog wel voor 250 voorbij ziet komen. 550 is van de zotte, heb wel meer Belgen gezien die hoge prijzen vroegen voor (E)SQ's.

Misschien willen die Belgen ons wel terug pakken, voor alles wat we ze in het verleden hebben aangedaan ;)
Of is de euro in Belgie minder waard :D

Misschien willen die Belgen ons wel terug pakken, voor alles wat we ze in het verleden hebben aangedaan ;)
Of is de euro in Belgie minder waard :D

Nee jij betaald gewoon te veel...;)

ik had het idee dat de sq80's behoorlijk in waarde aan het stijgen zijn. gewilde bakken. esq1 kan net ff iets minder, maar een stuk goedkoper en makkelijker aan te komen. perse een 80?

Zijn idd een hype geworden de laatste tijd! en rightfully so.

Bedankt allemaal voor de reacties en tips!

Maar.. ik schaam me diep, maar ik kom terug van mijn verstandsverbijstering :p
Ik ga toch maar niet verder met de hardware route.
Ik was blijkbaar even nostalgisch, en de SQ-80 is idd geweldig, maar ik ga verder op de computer. Nieuwe geluiden ontdekken.
Doe verder ook alles in "just intonation" wat inhoudt dat de individuele noten moet stemmen van de synths die ik gebruik.
Dit is enigzins te doen met de SQ80 als ik hem aanstuur via sequencer met pitch bend messages danzij goeie midi implemenatatie, maar toch flink gedoe. (en jammergenoeg niet mogelijk bij mijn andere liefdes de D70 en JD800 dankzij hele slechte midi implementatie)
Maar computer is toch een stuk fijner/produktiever werken.
En als ik de hardware route op zou gaan dan wil ik dat ook compleet doen en dat wordt zo'n gedoe allemaal met alles stemmen en weer mijn hele woonkamer vol synths en effecten en mongpaneel etc etc.
En duuuur..
Dus ik trek mijn gezocht SQ80 bij deze in.

Wat zeg je nou weer Ralph?
Een ieder weet dat een pc met welke softsynth of geluidskaart dan ook, nooit het warme en volle geluid van een (analoge) synth kan evenaren.

Ik schaamde me voor 2 dingen.
Het meest voor dat ik eerst een gezocht advertentie plaats en die dan kort daarna weer intrek.
Maar ook voor de computer ja.
Ben altijd een hardware fanaat geweest.
En qua klank eigenlijk nogsteeds.
Ik ben vooral gek op de sound van oude digitale synths, vooral roland en ensoniq, ik vind ze "warmer / rijker" klinken dan analoge synths.
Maja, ik moet maar eens produktief worden.
Wil gaan proberen wat geld te gaan verdienen met muziek. Ik ben er zoveel mee bezig dat ik toch geen tijd heb voor ander werk hehe.
Zal me niet meer schamen voor de computer als ik eenmaal goeie muziek mee heb gemaakt :)

Wat zeg je nou weer Ralph?
Een ieder weet dat een pc met welke softsynth of geluidskaart dan ook, nooit het warme en volle geluid van een (analoge) synth kan evenaren.

Jawel hoor geen probleem.

Ik hoor behoorlijk veel vintage weer tegenwoordig juist, maar dan in bandjes en dergelijke. Die gaan ook niet met een laptop op het podium staan.

Met een laptop op het podium, staat een beetje lullig man.
Revenge of the Nerds zeker :D
Er gaat niks boven ''the real thing'' :okdan:

Met een laptop op het podium, staat een beetje lullig man.
Revenge of the Nerds zeker :D
Er gaat niks boven ''the real thing'' :okdan:

kzie jouw @lstaan met plexie glas bescherm kapje op ..:D
en over je gear een plexie kap ..hehe
yoke hoor

Ha Ha R-ond, das een goeie zeg.
Maar ff zereneus (om jou taalgebruik te misbruiken), ik treed niet op met m'n spul, ik speel er niet eens op joh?
Ben je nou helemaal gek, daar slijt het spul van.
Daarom de plexiglazen stofkappen, alleen maar om naar te kijken.
En na een tijdje (als ik er niet meer verliefd op ben) weer met verlies te verkopen ;)

Status
Please reply by conversation.
Back