RAM voor S750 Rolandsampler

Status
Please reply by conversation.

guido

Stamgast
ik zoek :

RAM voor S750 Rolandsampler, ( of S770 )

zal wel moeilijk worden, maar 6x 4mb zou mooi zijn !+)

dank

Heb je daar geen Turbo board voor nodig , zover ik weet was bij de S770 een turbo board nodig met 18 x 1 mb simms .

klopt

er moet een printplaat in, en daar past 4x 4mb in.
Samen met de interne 2mb is dat totaal 18mb.
Dat geldt voor de S750 en de S770.

zoek zoek

Wat voor simms heb je nodig? 30-pins? 72-pins? ik heb namelijk nog een hele bak met deze dingen.

deze zoek ik :

30 pins dus , verder weinig info te vinden op het net,
maar dit is dus 4mb.

Attachments

• 4mb strip voor S750 sampler.jpg
    4mb strip voor S750 sampler.jpg
    469,9 KB · Bekeken: 94
ben je niet goedkoper af als je een uitgebouwde 760 aanschaft, of maakt dat echt zoveel verschil in geluid?

Oke duidelijk. De SIMM op de foto heeft 9 stuks 4Mbit * 1bit chips. Dit is dan inderdaad goed voor 4MB geheugen inclusief pariteit. Als deze SIMM uit je sampler komt dan moet je dus op zoek naar een 30pins SIMM met pariteit.

Ik heb even voor je gezocht en ik heb alleen maar 30pins SIMMs in de smaken 1MB (met pariteit) en 256KB (met en zonder pariteit). Ik denk dat dit dan niet voldoende voor je is...

@ sunny :
ja, een S760 is ook een optie, zou hetzelfde klinken als de S750 en S770. Maar ik weet geen prijzen van simms voor de S750, dus ik kan het nog niet vergelijken. Ik kan werken met wat ik heb, maar meer ramgeheugen zou prettig zijn,

@ organix
dank voor je info, ik kon er weinig over vinden.
Bedoel je dat ik ook een 1MB simm op een plek voor 4MB kan plaatsen ? Er zijn vier plaatsen in een S750, dus dan kom je nog op 4MB, ook leuk vergeleken met de interne 2MB.
Heb je een prijs ingedachten voor 6x 1mb ?

Status
Please reply by conversation.
Back