Synth sounds Bon Jovi - It's My Life

The_Big_P

Ingeburgerd
Hey iedereen,

Ik ben sinds een paar dagen bezig het nummer It's My Life van Bon Jovi aan het proberen te imiteren, maar ik vraag me af hoe een bepaalde sound gemaakt kan worden. In het begin van het nummer is er namelijk een soort climaxing sound waarbij het lijkt dat een vliegtuig opstijgt (sorry, weet geen betere beschrijving).
Deze sound komt overigens in meerdere nummers voor. Heeft iemand ervaring hoe zo'n sound na te maken valt? Ik heb een Yamaha MO6

Als je er een youtube filmpje blij plakt en vertelt welk geluid je op welk tijdstip bedoelt, helpt dat al een beetje.

Hier is de clip. Ik praat dan over het oplopende 'wind geluid' van 0:08-0:12 s. Het is een soort noise dat bewerkt is. Kan ik zo'n geluid ook recreeren met de MO6?

Ik ken de MO6 niet, maar je zou zoiets op verschillende manieren kunnen namaken.
Een toon (of 2) met wat ruis die langzaam omhoog zwiept met eventueel een filter dat open wordt gedraaid, is denk ik het makkelijst.
Wellicht is het een preset van een een of andere bak.

komt dat niet uit de motif? of de triton verdenk ik er ook wel van.
Die synths bestonden in de tijd dat dit nummer uitkwam volgens mij nog niet.

Pianoman,

Ik heb geen idee hoe ik in de MO6 dit kan realiseren. Ik snap wel wat je bedoeld, maar de MO6 heeft geen sampler ingebouwd.

Back