• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

analoog diversen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Prophet 5 met uitgebreide mid. Niet standaard midikanaal 1, maar kies zelf het in en uitgangkanaal
Het is versie REV 3.2 Heb me laten vertellen dat deze beter klinkt dan REV 3.3 met name het filter hoor je niet in stappen gaan, maar vloeiend. Richtprijs 1400 Euro (maar er mag ook meer geboden worden).

Yamaha SY 1
zeer bijzonder. Het schijnt de allereerste Yamaha synth te zijn. Je kan hier realistische Moog bassen uithalen. De presets zijn intern veranderd, waardoor het filter optimaal tot zijn recht komt. Houd je van samplen, dan kun je hier behoorlijk wat samples van plukken. Richtprijs 250 Euro (ook hier mag meer geboden worden)

Crumar Trilogy
Je voelt je echt een professor achter dit apparaat. Trek een witte jas aan en je waant je in de atmosfeer. De sound stamt uit de jaren 70. Hij heeft een synth, orgel en string sectie, 2 VCO's, ADSR, LFO, CUToff filter, oftewel al het noodzakelijke om met klanken te experimenteren Prijs 250 Euro

Prophet 600
Ziet er voor zijn leeftijd zeer netjes uit. Met midi
Klinkt anders dan de Prophet 5, maar hier zijn weer hele andere klanken mee te maken. Ideaal voor zeer bijzondere effecten en JUNO sounds. Prijs 575 Euro

Roland S550 met monitor, muis, 8 outputs en veel disks. Met deze sampler kun je waveforms tekenen. Voor die tijd zeer bijzonder. Prijs 225 Euro

Ik ben op zoek naar een JP8080 en ACCES Virus. Het liefst een VIRUS C
Is een JP 8080 nog aan te raden, of zijn alle klanken daar al eens van gebruikt in tegenwoordige houseprodukties? Heb ergens gelezen dat het filter een extreme resonantiepiek heeft, wat niet mooi klinkt. Wie kan me hier wat meer over vertellen?

Groet Erik

Laatst gewijzigd:
Ik snap d'r ff niks van..... :confused:

Je gaat toch niet een Prophet 5/600 verkopen en vervangen door een JP8080 of een Virus?

:confused: :confused: :confused: :confused:

Ik heb wat ruimtegebrek. Heb de nieuwste Virus gehoord. Vind dit 1 van de mooiste synths van dit moment.
Modules nemen wat minder plaats in beslag. Tevens worden er in huidige muziekprodukties niet veel oude analoge synthesizers meer gebruikt,

Ik heb ook een Prophet VS en Prophet 2002. Via sample dump kun je een sinus van de Prophet V doorsturen, waardoor ik een Prophet V na kan bootsen.

Oeh, leuk spul :). Maar de Virus eet de JP voor ontbijt, in mijn nooit zo bescheiden opinie. Al zou ik die vraag eerder in Synths en Modules stellen, alwaar je dan een hele lijst met argumenten krijgt dat 't geen eerlijke vergelijking is ;). Ik ben 't met je eens qua klank - ik vind de C ontzettend lekker klinken, maar ik heb helaas niet getest wat er over blijft zonder al die effecten (het zogenoemde Supernova syndroom :P)

Doe de test voor jezelf. Zet zowel de Virus als de JP op een enkele oscillator - een droge zaagtandgolf, zonder filter, zonder effecten, gated envelope. Luister welke het beste klinkt.

Thanks voor de tip. Ga dit van de week wel even bij Feedback uitproberen. Wat me wel opvalt aan de nieuwste Virus is dat je daar echt Kraftwerk klanken uit kan halen. Ook het filter vind ik apart, wat je niet snel in andere synths terugvindt. Een synth met een eigen karakter. Je hoort van een afstand al dat het een virus is.
De JP8080 klinkt wat meer standaard heb ik het idee.

Heb inmiddels ook begrepen dat bij de Nordlead 3 hetzelfde aan de hand is. De effecten zorgen ervoor dat het net effe lekkerder klinkt, waardoor je sneller tot aanschaf over zult gaan.

Roland S550 met monitor, muis, 8 outputs en veel disks

100 euro voor deze Sampler.

en nu iedereen weer on-topic als jullie het niet erg vinden

niemand zit te wachten op discussies in een marktplaats forum. probeer aub het forum een beetje netjes te houden !

graag reageren als je interesse hebt in wat er aangeboden wordt.

discussieren doe je in Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Hallo erik.vermeer@wa

Het filter en het envelope zijn niet het sterkste punt van de jp, maar desalniettemin :D als je van de sounds hou is het een topbak.

Maaru .... mijn vraag is eigenlijk of je de prophet nog hebt ??

Groetjes Glenn

De prophet ziet er nog mooi uit. Hij is technisch en optisch in goede staat. Drukwerk niet versleten. Hooguit wat lichte beschadiging op het zijpaneel. Orginele Sequential gebruiksaanwijzing en het originele bandje met sounddata zit erbij.

De JP8080 is een mooi apparaat. Hij is niet voor niks zo vaak gebruikt in huidige muziekprodukties. Misschien dat ik hem er wel bij wil hebben. De virus vond ik de moeite waard om deze nagenoeg nieuw aan te schaffen. Wat betreft de JP heb ik het er niet voor over om daar zoveel geld voor neer te tellen. 2e hands prijzen zijn redelijk. Daarom neem ik het in overweging.

Groet

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back