Formeel is het geloof ik niet toegestaan midibox hardware te verkopen zonder toestemming van Thorsten Klose. Hij wil tegengaan dat zijn midibox projecten (zoals de smmichsid) commercieel misbruikt worden.
Dus als je er eentje kunt kopen van een ander, moet Thorsten daar ook nog wat over roepen. Beetje onhandig en lang niet iedereen houdt zich aan die regel.
Waarom zet je je zelf niet gewoon op de wachtlijst? Dan komt ie vanzelf. Ik wil hem eventueel wel voor je in elkaar zetten. Je woont niet ver bij me vandaan namelijk.
Je zult alleen wel zelf je sids moeten vinden, want die kun je er niet meer bij kopen. Kwestie van even op marktplaats twee oude C64's kopen en daar de sids uithalen. Zonde van de C64's, maar er zijn er nog genoeg. Je kunt het beste 8580's gebruiken als Sid. Die zitten in de nieuwere (witte) uitvoering van de C64. Iets om op te letten.
De 8580 klinkt "constanter" de de 6581. Van de 6581 veel serie's van gemaakt die allemaal wat anders klinken. Het is lastig twee gelijk klinkende 6581's te vinden.
De 8580 gebruikt minder stroom, wordt minder heet en ruist wat minder.
De 6581 klinkt wat rauwer. Uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
De 8580 is overigens identiek aan de 6582 die Wilba verkocht.
Zet je op de wachtlijst, regel ondertussen je SID's en als ie binnen is zet ik hem wel in elkaar. Daar hebben we het dan wel over.
Mischien wel een goed idee,ik had geen zin om te wachten ik heb zelf 8580,s liggen
paar jaar geleden al sidbox gemaakt maar is alleen een preset bakje
ga maar gewoon op de bestel lijst
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.