een JP 8000 gekocht voor 600 euros

Waveglider

Skyglider
yep...

kheb zopas een jp8000 MET flightcase en MET verzendingskosten inclusief voor 600 eurootjes, toch een leuke prijs he ?

Mijn bevindingen zover...

Zeer leuke synth met zeer lekker sound, wel waar ik voor gewaarschuwd was : dat kut geklik. Valt er uit te halen maar vergt veel werk en lukt niet bij ALLE sounds precies, maar toch ben ik nog ZEER positief over dit pareltje.

Ik ben nog wel wat op zoek naar bruikbare patches. Vooral dance/trance/techno gericht dan...
Ik weet dat julie niet graag julie patches delen, maar delen is toch zo'n mooi ding ;o)

Dus als er iemand wat leuke patches voor ome Waveglider heeft dan zal ie julie danbaar zijn...

PS: 'k heb zo snel ff met die JP aant spelen geweest, hier zijn wat resultaten (niet te veel van verwachten he)

eerste
tweede
derde
vierde
vijfde

stukjes duren maar een paar seconden

Re: een JP 8000 gekocht voor 600 euros

Hé, dat 2de fragmentje komt me bekend voor, P Machinery van Propaganda. Ook een gouwe 'ouwe' wat mij betreft :D

En patches delen is geen probleem hoor, nog niet zo lang geleden is er hiervoor ruimte gemaakt op het forum waar je je patches kan delen. Je vindt dit terug op Synth Patches
Ik vermoed echter dat de meeste leden dergelijke dingen ophalen van specifieke sites, waar je vaak een heleboel patches en banken kan delen.

Die 'klik'toestand zegt mij niets, maar ik heb dan ook geen JP-8000, kan je daar iets meer over vertellen? Is dat een bug of zo?

Hé, dat 2de fragmentje komt me bekend voor, P Machinery van Propaganda. Ook een gouwe 'ouwe' wat mij betreft
dat 2de fragmentje is Anne Clark - Our Darkness - is wel veel gesampled en herbruikt in moderne tracks...

En patches delen is geen probleem hoor, nog niet zo lang geleden is er hiervoor ruimte gemaakt op het forum waar je je patches kan delen. Je vindt dit terug op Synth Patches .
patches hier op SF ??? kijk maar ff ... SYNTH PATCHES: 0 <--- nul,zero,niks

Die 'klik'toestand zegt mij niets, maar ik heb dan ook geen JP-8000, kan je daar iets meer over vertellen? Is dat een bug of zo?
en dat geklik zit in de attack phase - als je de atack en release zorgvuldig aanpast krijg je het meestal wel weg...maar toch een heel gedoe.
Kweet niet of dit door de soft of hardware komt,maar tis wel algemeen bekend dat dit een zwak punt :kont: is van de jp8000.
Maar de sound maakt toch alles weer goed hoor :okdan:

Origineel geplaatst door Waveglider
dat 2de fragmentje is Anne Clark - Our Darkness - is wel veel gesampled en herbruikt in moderne tracks...

Je hebt gelijk, ik was ff :kroon: , alhoewel die Propaganda ook best te pruimen was :okdan:

KLinkt gaaf. Voor 600 euro is dat trouwens wel een zeer goede koop, gezien de prijzen die ze tegenwoordig voor een jp8000 vragen (teveel IMHO).

Maar heb je die in Nederland gekocht of in het buitenland?

In Duitsland... verzending was onder COD

Via welke postfirma heb je dat laten doen? Ik heb hele slechte ervaringen met COD vanuit duitsland. Een paar maanden geleden was ik de gelukkige ebay-winnaar van een Kawai K 5000, welke met COD naar mij zou worden verstuurd. De verkoper kreeg de synth echter terug, omdat het opeens niet mogelijk bleek om via COD te versturen. Het meest dramatische van het verhaal is dat de synth ook nog beschadigd was....

Als ik jouw was zou ik die jp 8000 enkelt wel op een tafel leggen want op een schraag word hij zo krom als een baan.
600 Euro in niet duur kijk enkelt maar wat een flighcase op maar laten maken kost.

ik denk dat het gewoon met taxipost was verstuurd...

PS: 'k heb zo snel ff met die JP aant spelen geweest, hier zijn wat resultaten (niet te veel van verwachten he)

Lekkere arpjes trouwens ;) Met het handje ingespeeld ?

Heb de afgelopen tijd ook een paar keer met een JP gespeeld, maar je moet wel goed moeite doen om er leuke geluiden uit te halen.

de meeste zijn van Redje en/of mij via cubase ( Translactica (out ofphase) ) - staat ergens hier een thread over met onze liveset te downloaden - waarschijnlijk nog onder de naam out of phase toen

JP 8000 voor €460,-

JP 8000 voor €460,-

ik heb in februari ook een JP 8000 gekocht

Allereerst was de prijs €500,-

Maar alles was OK behalve de (f#)-toets. Ik laat hem toch aansturen door Cubase dus het maakte mij eigenlijk niet veel uit dat deze ene toets het niet deed, maar ik kreeg hem uiteindelijk toch € 40,- goedkoper. En daarbij kreeg ik ook nog eens een flightcase (diek eigenlijk niet nodig hebt, maar altijd handig is, mocht je het ding verplaatsen), een snoer om hem te verbinden met de mengtafel. Adapter en Duitse handleiding (jammer int Duits, maar toch symbolisch). Ik denk dat die jongen niet wist dat er nog best wel veel vraag naar is. Maar dat was weer in mijn voordeel. :)

groeten

Back