Alternatief voor Amerikaanse PAIA adapter

jnvnnnn

Ingeburgerd
Ik ben een PAIA p9700s in elkaar aan het knutselen maar daar zit een Amerikaanse adapter bij. input: 120 VAC; 60 Hz; 17 W, output: 12 VAC; 1000 mA.
Ik heb hier nog een adapter voor halogeen lampen liggen. Input: 230V; 50-60 Hz; 250 mA, output: 11,5V; max 60W min 20W. De output is dus 0,5V minder, zou dat wat uitmaken?. Hoeveel ampere er uit komt staat er niet op, zal wel meer dan 1000 mA zijn. Wel wisselspanning.

Zou ik deze kunnen gebruiken? Kans dat de electronica in rook op gaat?

Als ik het goed lees zeg je dus dat ie met minstens 20 watt belast moet worden. 20/11,5 = 1,7 ampere.
En maximaal 60 watt. 60/11,5 = 5,2 ampere.
Of ie onstabiel wordt als ie minder belast wordt? Lijkt me een beetje vreemd voor een ac ding. Want dat zou gewoon alleen een trafo moeten zijn. Weet je zeker dat ie niet dc uitgeeft?
Op het eerste gezicht lijkt ie me dus niet geschikt.

Is toch ac geloof ik.
Heb ze even onder de scanner gelegd.

paia_adapter.jpg

Wat wisselspanning betreft heb je gelijk. De halogeenadapter is ook wisselspanning.
Ook staat er op "dimmable by leading or trailing edge dimmer". Ofwel dimbaar dmv faseaansnijding. Een trafo vind faseaansnijding alles behalve leuk ivm met de hoge frequenties die hierbij optreden. Mij lijkt dus, ook omdat er opstaat min 20W, dat het om meer dan alleen simpelweg een trafo gaat. Anders eens de spanning meten zonder die minimale 20 watt belasting? Mij lijkt dat die dan wel hoger dan 11,5 volt zal zijn.

mmm. Ga het toch maar niet proberen met deze trafo. Ben bang iets kapot te maken en heb er te weinig verstand van om dat op te lossen. Eens op het web kijken voor iets beters. Dank voor de hulp Kaftoeter.

Back