MS20 modificaties:

Poster

Stamgast
ben net klaar met Oscillator sync, een PWM CV ingang en 2 aparte uitgangen voor Oscillator 1 & 2 die kunnen dienen als FM modulatie bron op de filters en oscillators.. :)

Is echt ongelooflijk hoeveel dit toevoegd aan een MS20..
Eigenlijk een beetje belachelijk dat deze functies er origineel niet opzitten..

PWM: moet nog ietwat gekalibreerd worden maar is echt super..
Zodra de PWM CV gepatched is dient de orginele PW pot als min/max CV modulatie..

Osc sync: classic! Althans, heb geen vergelijk met andere analoge synths maar klinkt erg tof.. Is wel ff pielen voor een goeie sync sweepert..

Oscillator en filter FM: uitgangen moeten ook nog ietwat beter gekalibreerd worden maar oeioei.. heerlijk!

Voor wie geïnteresseerd is: zal wat schema's, foto's en MP3's posten..
Zijn vrij makkelijke modificaties, ben er al met al een paar dagen mee bezig geweest.

voor wie geïnteresseerd is: zal wat schema's, foto's en MP3's posten.. Zijn vrij makkelijke modificaties, ben er al met al een paar dagen mee bezig geweest.

vet, vet en nog eens VET! :okdan:

mogen wij van het X911 mod. team gebruik maken van je aantekeningen?
hopelijk kunnen we je mods ook voor de X911 gebruiken 8)

hier de PWM en Oscillators uitgangen mod..

Attachments

• ms-20.jpg
    ms-20.jpg
    97,1 KB · Bekeken: 85
en het tijdelijke patch onderkomen.. :okdan:

wil geen extra gaten in de synth boren, dus extern doosje..
moet alleen nog even zoeken naar iets wat ik handig boven op de synth kan vast klemmen en er ook netjes uitziet..

Attachments

• patch.jpg
    patch.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 80
Voor de goed orde, jullie zetten het mes in een fantastische Korg MS-20? Ik heb af en toe schuldgevoelens bij het bespelen van m'n MS-20 en MS-50 aangezien de PH-waarde van m'n vingers de plastic knoppen aanvreten.

Voor de goed orde, jullie zetten het mes in een fantastische Korg MS-20? Ik heb af en toe schuldgevoelens bij het bespelen van m'n MS-20 en MS-50 aangezien de PH-waarde van m'n vingers de plastic knoppen aanvreten.

Niet alleen in een MS20, maar ook in een cd spindel :P en soms ook in een MS10 en de zeldzamere X911. Tja, Frankenstein is er niks bij :duivels:

Maareh, synths zijn toch gebruiksartikelen, dus die moet je juist aanraken en gebruiken. En als je met mods de toepasbaarheid, tweakability en fun factor kan verhogen...gewoon doen

er is verder niet echt iets aan de synth gebeurd.. als je de extra's niet gebruikt is het gewoon een MS20..
Heb ook geen extra gaten geboord, dat ging me te ver..
Wil eigenlijk nog een net stekkertje in een zijpaneel maken waarmee ik alle connecties in 1 keer met de breakout box verbind..

Ik ben helaas geen held met de soldeerbout, maar ik ben wel heel benieuwd hoe deze mods klinken.
Is het mogelijk om wat sounds te posten?:okdan:
zal even wat MP3's maken.. alleen FM en PWM zijn is nog niet optimaal gekalibreerd.. moet eerst nog even ergens een oscilloscoop charteren voor de oscillator uitgangen..

Niet alleen in een MS20, maar ook in een cd spindel :P en soms ook in een MS10 en de zeldzamere X911. Tja, Frankenstein is er niks bij :duivels:

Maareh, synths zijn toch gebruiksartikelen, dus die moet je juist aanraken en gebruiken. En als je met mods de toepasbaarheid, tweakability en fun factor kan verhogen...gewoon doen

mee eens.. haal er nu hele andere timbres uit.. toch zonde als je dat niet benut..
dat er geen PWM op zit begrijp ik (marketing technisch ten opzichte van de MS10), geen sync begrijp ik ook nog wel, maar FM had er mijn inziens op moeten zitten..

en die spindel moest eraan geloven.. :duivels:

en hier wat geluid.. :okdan:

Attachments

• PWM.mp3
    234,5 KB · Bekeken: 78
  • Sync1.mp3
    519,5 KB · Bekeken: 92
  • Sync2.mp3
    446,5 KB · Bekeken: 78
  • LP Filter FM.mp3
    908,7 KB · Bekeken: 79
  • HP Filter FM.mp3
    860,3 KB · Bekeken: 87
Ik ben helaas geen held met de soldeerbout..
laat je niet afschrikken.. ik heb in heel m'n leven misschien 2 keer een soldeerbout vastgehouden en heb nagenoeg geen verstand van electronica..
met hulp van anderen en google! heb ik het uiteindelijk toch vrij makkelijk voor elkaar gekregen..

Dit maakt die MS20 meteen een stuk interessanter. Die PWM en FM mistte ik echt op mijn MS20 en is wel een beetje de reden geweest waarom ik hem heb weggedaan. Je beschrijft ook echt super goed je mods :okdan:

Back