Dune > hoe werd dat in de tijd ontvangen?

Tja maar Flamman draait wel een dijk van een terror set als het moet. Die heeft nog gewerkt met Liza 'n' Eliaz, dat durfden ze in Rotterdam niet eens uit te brengen.

Uiteindelijk vind ik dat het ergste, die Energiehal feesten na '96 waar je gewoon merkte dat alle DJ's verplicht minimaal drie Terror Corps tracks moesten draaien, en het alleen nog maar ging om het plukken van de doelgroep. Feesten waar ik me VERVEELD heb en heb zitten wachten tot ik weer naar huis kon :gaap:

Maar die wat vroegere rave als Dune en Marusha dat kwam eigenlijk op het moment dat de hele hardcore sound richting happy begon te gaan en nog veel hardtrance gedraaid werd. Toen happy nog geen happy heette was het best leuke muziek zeg maar.

Jajaja we kunnen wel allemaal lekker hautain gaan zitten doen over deze tracks maar ik zal gewoon even de waarheid zeggen want het zal mij aan mijn reet roesten hoe mensen over mijn muzieksmaak of gebrek daar aan denken:

Dune - Who wants to live Forever heb ik helemaal grijs gedraaid, maar dan wel deze versie met die dikke breakbeat erin met een fijne diepe bas. Heerlijke plaat.

Marusha - Somewhere over the Rainbow vond ik destijds een briljante plaat en alhoewel het idioot vrolijke melodietje nu uiteraard wordt afgedaan als inspiratieloos happy hardcore gedoe was ik destijds zeer onder de indruk ervan. De rest van haar album is overigens wel behoorlijk ruk en die groene wenkbrauwen gaan natuurlijk ook nergens over. Maar toen ik destijds een gek wijf met borstelwenkbrauwen in een studio met dikke knoppenbakken zag prutsen was ik toch effe onder de indruk wel.

Het was pas een hele lange tijd daarna dat het hele commerciele happy hardcore gebeuren de complete scene om zeep hielp om jaren later zijn lelijke kop nog es te laten zien onder de noemer "jumpstyle" :) Niet meer underground = niet meer cool voor een hoop mensen. Zo simpel is het.

Dune - Who wants to live Forever heb ik helemaal grijs gedraaid, maar dan wel deze versie met die dikke breakbeat erin met een fijne diepe bas. Heerlijke plaat.

En mag ik raden "je was toen 5 jaar oud?"

Met PIL klinkt het toch allemaal even goed

wat Lynxx zegt!! :halleluja

En mag ik raden "je was toen 5 jaar oud?"

Nee. Aanzienlijk ouder :D Ik vond het gewoon een lekker nummer. Ja het origineel is geweldig. Maar ik find dit ook een fijne remix. 8~

Dit vond ik juist vet in die tijd:

Dat er gewoon een hele topic voor dune is :okdan:.
Hun eerste cd is zo ongelofelijk te gek en toen werden ze bekend en roken ze geld en zo. En toen ging het bergaf. Allemaal toffe nummers van die eerste cd uitbrengen in een happy versie. Ik haaaaaaat dat. Maar die eerste cd is tot op de dag van vandaag zowel een groot genot als een grote inspiratiebron voor mij (en oh zo lekker heerlijk dik analoog).

ja toen zat er tenminste nog M in MTV en TMF

Vergelijkbare discussies

Back