[TRACK] TB - A new dawn

tim-b

Stamgast
Mijn eerste track die ik post op dit forum! Dit is een beetje een progressive trance achtig liedje. Misschien dat ik er nog wel wat vollere strings aan toevoeg en misschien nog wat geluids effectjes.

http://home.wanadoo.nl/bes/TB - A new dawn.mp3 (6,22 mb)

Positieve/negatieve reacties of feedback is welkom!

Tim

leuke sound...doet wat aan marco V denken

Op 2/3 van het liedje komt er ineens een melodie en dan gaat de bassline mee, dat vond ik zelf niet zo passen bij de eerdere stijl van de track, en was aan mij niet besteed (bovendien zit de toonhoogte van de bassline er ergens net naast aii op 5:40 bijv)

Jemig, dit klinkt gelikt man! ;)

Die piano aan het einde is absoluut niet mijn stijl, maar het klinkt allemaal wel prima.

Ik ga geloof ik maar stoppen...;)

Hee!

Bedankt voor jullie reacties! Jammer dat de meeste van jullie de piano niet mooi vinden!

Tim

Zeker gelikt. Klinkt ook prettig zonder stemmen of zo. Lekker zo'n in de auto deuntje. :)

Qua mix mogen die strings en voices wel wat meer 'air' hebben. Beetje reverb of EQ erbij en dan klinkt het wat frisser. En met wat mastering reverb komt het laag net even mooier uit. Misschien ietepieterige dingetjes maar het proberen waard. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zeker gelikt. Klinkt ook prettig zonder stemmen of zo. Lekker zo'n in de auto deuntje. :)

Qua mix mogen die strings en voices wel wat meer 'air' hebben. Beetje reverb of EQ erbij en dan klinkt het wat frisser. En met wat mastering reverb komt het laag net even mooier uit. Misschien ietepieterige dingetjes maar het proberen waard. ;)

Hee Bedankt voor je tips!

Mastering is eigenlijk niet mijn sterkste punt. Ik heb eigenlijk deze track helemaal nie gemasterd, dit is eigenlijk nog de eindmix, maar ik vond em wel goed klinken.

nogmaals bedankt!

TIm

Klinkt erg prima!
Nu wil ik ook weten waar je die choir-stings mee gemaakt hebt :)

En nu ik de piano hoor. Ik vind 'm er wel bij passen, maar naar mijn idee, mist de piano de energie om de hoofdmelodie te spelen zeg maar... En als ik zo de melodie hoor, zou een stem met dezelfde melodie in plaats van de piano beter passen denk ik. Dat zou (wat mij betreft) het nummer beter maken (mits het een goede tekst is).
En die ene piano-aanslag heeeelemaal op het eind zou ik eruit laten ;)

Verder klinkt het toppie!!!

klinkt goed!

naar mijn mening kan de melodielijn van de piano beter...
het klinkt nu nog een beetje gekunsteld.

Vind persoonlijk 'de piano' helemaal nog niet zo verkeerd. Kan wel beter (altijd ;) ).

De track mist wat mij betreft wel wat warmte of 'volheid'.

Mijn mening:

Opbouw - Zeer goed! De track neemt je meeen verveelt niet.

Accoordwisseling na de break - Humm... klopt ergens niet helemaal.

Piano - Houden zo! Misschhien een wat drogere (geen effecten) en wat "foutere" piano. Iets van zo'n kinderding (zoals die in Flodder... sorry schiet me zo te binnen hehehehe...), zo'n pling-plong geval ;) Dat zou naar mijn mening het wat eenvoudige painospel ten goede komen. Daarnaast denk ik dat je i.p.v. op een gegeven moment de piano te dubbelen, er een andere sound bij moet komen.

Eindmix - Wat minder spits/scherp en wat voller. De verhoudingen kloppen niet helemaal.

Maar uh... uitgewerkt ma ie van mij zeker op een grote en goede compilatie-CD plaatsnemen. Dan zou ik me zeker niet bekocht voelen!

:okdan:

Greatttttttt,

Dit is toch juist een inspriratie omz elf nog harder aan het werk te gaan in plaats van te stoppen:)

Vind het goed met 1 puntje van "kritiek".

Ik zou het mooi vinden als er nog een geluid bij komt, een string of een breed geluid in ieder geval met een andere sound. Het lijkt nu of alles uit 1 apparaat komt. Ik vind eht effevt van een ander geluid met een andere chorus modus altijd erg mooi om het geluid van het nummer wat breder en voller te maken.:)

grtoejsss

Damn volgens mij ben ik nu weer de enige niet zo positief reageert.. :(

Kijk, de geluidstechniek is top daar geen twijfel over.. Maar de hele opbouw en keuze van geluiden ed. heb ik al zo vaak gehoord.. Maar ik geef toe, het is niet eenvoudig orgineel te zijn..

gr
ARV

Goeie beats ! Qua melodie zou er iets meer variatie in mogen. Wel een mooie vocaalachtige synthklank. De piano vind ik niet echt mooi in de mix passen.

Algeheel vind ik het een lekker nummer. :okdan:

Origineel geplaatst door Arv
Damn volgens mij ben ik nu weer de enige niet zo positief reageert.. :(

Kijk, de geluidstechniek is top daar geen twijfel over.. Maar de hele opbouw en keuze van geluiden ed. heb ik al zo vaak gehoord.. Maar ik geef toe, het is niet eenvoudig orgineel te zijn..

gr
ARV

Ja wat je zegt over de geluiden en de opbouw, die is al zo oud als de weg naar rome.:) Dat heeft met smaak te maken denk ik. Ik blijf er naar luisteren, net zoals die cd's van 5 jaar oud:)

Hee jongens!

Allemaal bedankt voor het luisteren! Ook arv bedankt: Negatieve reacties zijn ook goed, je hebt gelijk origineel zijn is zeker moeilijk!

Tim

Ja dat was wel de moeite waard om daar een 7 jaar oud topic voor omhoog te halen :)

Back