HELP! M-Audio Audiophile i.s.m. Windows 7 64 bit krijg ik niet aan de praat.

SCEPTICAL C

Nieuwkomer
Beste Forummers,

ik zit met het probleem dat ik een audiophile geluidskaart van m-audio heb verkocht aan een windows 7 gebruiker.

Op zijn laptop heeft hij een IEEE 1394 aansluiting en wordt de kaart dus gevoed via de adapter ipv via de firewire kabel.

Gevolgde stappen:

1. installatie driver welke gedownload via m-audio.com.
2. Laptop(acer aspire 7720) afgesloten, kaart aangezet, pas bij knipperen lampjes geluidskaart de laptop weer aangezet.
3. windows opgestart, maar geen signaal.
4. ipv kanaal 1, kanaal 2 getest, maar geen van beide geven signaal. lampjes blijven gewoon knipperen.

Voor de verkoop is de kaart altijd gebruikt op een laptop met windows xp. Altijd perfect gewerkt.

Weet iemand misschien raad hiermee???? HELP!!!

Zijn de drivers wel specifiek voor 64-bit OS?
Als M-Audio geen 64-bit drivers voor het ding heef/maakt, zul je hem niet aan de praat gaan krijgen.

Die hebben ze wel, staan op de site.
Let wel dat de FW Audiophile een hel is voor de eigenwijzen onder ons doe de manuals niet lezen. Met installeren werkt hij net wat anders dan je zou verwachten. Heeft de koper die specifieke volgorde toegepast en daarna nog minstens 17 keer geprobeerd te installeren? :P

Die hebben ze wel, staan op de site.
Let wel dat de FW Audiophile een hel is voor de eigenwijzen onder ons doe de manuals niet lezen. Met installeren werkt hij net wat anders dan je zou verwachten. Heeft de koper die specifieke volgorde toegepast en daarna nog minstens 17 keer geprobeerd te installeren? :P

Ja de koper heeft inderdaad de goede driver gedownload. Maar zoals ik in het lijstje zag waren er niet al te veel drivers nog voor windows 7. Er stond er maar 1 in het lijstje. Althans voor de 64 bits sytemen.

Maar ik zal wel ff zelf voor hem de driver een aantal keer opnieuw installeren. Is dit dan de issue waarme het opgelost wordt?

Hoor er graag vandaag meer over. Hij komt vanavond namelijk met zn spullen langs.

1. installatie driver welke gedownload via m-audio.com.
2. Laptop(acer aspire 7720) afgesloten, kaart aangezet, pas bij knipperen lampjes geluidskaart de laptop weer aangezet.
3. windows opgestart, maar geen signaal.
4. ipv kanaal 1, kanaal 2 getest, maar geen van beide geven signaal. lampjes blijven gewoon knipperen.
Je zegt "windows opgestart, maar geen signaal".. maar is de kaart dan wel herkend?

Zit er software bij de kaart, zoals een mixer bijv.. opent die zich goed en communiceert de software met de geluidskaart?

Of evt. DAW software, wordt de kaart daar herkend?

Zoja, check aub goed alle volume instellingen bij de geluidstest.

Je hebt ook maar 1 driver nodig. De M-Audiodrivers zijn gewoon OK :)
Misschien werkt de volgende methode, voor zover je nog niet hebt geprobeerd.

Eerst de kaart installeren zonder m-audio aangesloten te hebben, daarna laptop uit en kaart aansluiten (en aanzetten).
Daarna laptop aan, windhoos herkent nieuwe apparatuur en vraagt om installatie. Doe dit nu niet via de cd maar via automatisch zoeken. M-Audio Bootloader installeren. Windows zal nu nog een keer nieuwe hardware detecteren, gewoon negeren. compu weer opnieuw opstarten en meneer kan aan het werk :)

En anders zoals gezegd nog 17 keer proberen :(

Je zegt "windows opgestart, maar geen signaal".. maar is de kaart dan wel herkend?

Zit er software bij de kaart, zoals een mixer bijv.. opent die zich goed en communiceert de software met de geluidskaart?

Of evt. DAW software, wordt de kaart daar herkend?

Zoja, check aub goed alle volume instellingen bij de geluidstest.

Het mooie M Audio logo ziet hij wel rechtsonder in beeld, maar zodra de interface geopend wordt, komt de melding dat er geen firewire kaart aangesloten is. :(

Je hebt ook maar 1 driver nodig. De M-Audiodrivers zijn gewoon OK :)
Misschien werkt de volgende methode, voor zover je nog niet hebt geprobeerd.

Eerst de kaart installeren zonder m-audio aangesloten te hebben, daarna laptop uit en kaart aansluiten (en aanzetten).
Daarna laptop aan, windhoos herkent nieuwe apparatuur en vraagt om installatie. Doe dit nu niet via de cd maar via automatisch zoeken. M-Audio Bootloader installeren. Windows zal nu nog een keer nieuwe hardware detecteren, gewoon negeren. compu weer opnieuw opstarten en meneer kan aan het werk :)

En anders zoals gezegd nog 17 keer proberen :(

Ik zal het straks ff checken. Alvast bedankt.

okay, en is het gelukt? :)

Helaas, de koper heeft gisteren de kaart terug gebracht. Snap best dat hij liever voor zekerheid ging als dat hij iedere keer in onzekerheid een optreden in moest gaan of de kaart wel herkent zou worden.

Maar goed, heb in mijn advertentie maar toegevoegd dat windows 7 gebruikers wat meer problemen hebben met installatie van de kaart.

Thanks allemaal voor de tips!

p.s. Ik kan me wel herinneren dat toen ik net een vista flaptop had, en de kaart ging gebruiken,ik ook deze problemen had als die er nu met windows 7 zijn. Heb daardoor vista eraf gegooid en gewoon xp erop geknald. Later niks meer geprobeerd te doen met m audio en nieuwere OS. Ik heb gewoon een nieuwe kaart gekocht en een mac. :D

Back