De grote SID / C64 8 bit shizzle appreciation thread

Lynxxx

8 bit is de shit!
Ik heb geen idee of er al een thread voor bestaat maar gezien het terugkerende thema in de chat wil ik bij deze graag even deze ruimte claimen voor SID-fetishisten zoals ondergetekende. In dit topic gaan we los met alles dat SID based, SID gerelateerd of SID geinspireerd is. Dus post uw favoriete SID shizzle, retromodded MIDI C64 apparatuur en Sammiches zou ik zeggen

(en de BRILJANTE cover van Machinae Supremacy)

Midibox SID64

Wilba's 6582

Sammichsid

Lazy Jones Remix

C64 commercials

MSSIAH & Cynthcart cartridge mayhem :)

Jeroen Tel Live

C64 Orchestra Live

Bastian - You Got My Love (met de nodige C64 referenties)

Rob Hubbard rules

Rob Hubbard rules
hij heeft muziek op de C64 als eerste van een reeks brilliante composers naar een nieuwe hoogte gebracht met zijn eigen geschreven software...

de SID is/was in het homecomputer domain de meest geavanceerde synthesizer chip van zijn/haar tijd maar zonder de gewiekste programmeurs en vooral echte muzikanten (bijv. Jeroen Tel) zou de SID niet hetzelfde sentiment hebben opgegroepen als het nu doet...

niet echt 8 bit maar wel heel leuke en pure synth muziek. heeft die blije game muziek feel.

8)

edit: ik kon het niet laten ook deze trackt te posten:

mee eens, ik heb ze 2x live gezien en het is er ondertussen behoorlijk op vooruit gegaan. dit fragment geeft geen goede indruk van wat ze kunnen met hun synths.

nog ééntje, omdat het kan:

Back