Roland Jupiter 8

Pepertje

Ouwe rot
%21Buf%29o2gEWk%7E$%28KGrHqMOKj0Evn9,iu19BM%21oUWUyfg%7E%7E_12.JPG

http://cgi.ebay.co.uk/Roland-Jupite...iewItem&pt=Keyboards_MIDI&hash=item20b138c608

Wie gaat er nou zo met zijn J-8 om??? :? :stupid

Hoe krijg je het voor elkaar om dat ding er zo brak uit te laten zien...

Echt zonde van zo'n prachtapparaat... =(

Het blijft een muziekinstrument, dat dus bij vele gebruikers mee op het podium ging en waar dus ook al eens een effectpedaal ofzo opgezet werd...

Mijn instrumenten staan enkel in de thuisstudio en zien dus niet erg af, maar dat is niet te vergelijken met giggen ermee.

Het wil niet zeggen dat de verkoper dit bedrag ook krijgt, i.v.m. veel spambieders

Wie gaat er nou zo met zijn J-8 om??? :? :stupid

Hoe krijg je het voor elkaar om dat ding er zo brak uit te laten zien...

Echt zonde van zo'n prachtapparaat... =(

Helemaal mee eens. Vind hem er ook niet uit zien. Lijkt wel of de eigenaar hem echt louter en alleen als gereedschap heeft gebruikt, en hem achteloos in een kofferbak heeft gedonderd.

Ja, en dan? Bekijk het in zijn context. Als jij 25 jaar geleden in een goed draaiende coverband zat, dan was die juup8 een weliswaar goede maar ietsje verouderde werkbak. Jouw gereedschap waarmee je geld verdiende. Dat ding ging misschien 4 keer per week de auto in, podium op, effectjes erop stapelen, terug afbreken, auto in, naar huis, repetitiekot, etcetc.

Nu is dat ding relatief zeldzaam, bewonderd en bakken geld waard en voor jou als verzamelaar heilig. Toen was het gereedschap. Het is allemaal heel erg relatief. Een DX7 was heilig toen hij uitkwam. Nu slaat Trent ze kapot. Niet dat ik daar fan van ben (blijft zonde).

Ander voorbeeld: Yamaha S80. Was nieuw een zeer duur ding, is nog steeds een zeer degelijke synth, maar "men" vindt het normaal dat deze als werkpaard gebruikt wordt. Dat was vroeger met een Juup8 niet anders. Die werden niet van dag 1 achter glas gezet, met witte handschoentjes bespeeld en met rozenblaadjes bedekt...

Ik zou er totaaaaaaaaaaaaaaaal niet mee zitten. Niet dat ik apparatuur zelf zo afrag, maar als het ding gewoon goed werkt werkt 'ie. Laat andere mensen maar op zoek gaan naar die ene perfecte en daar honderden euro's meer voor betalen, ik adopteer wel die lelijke kat uit het asiel :luv:

Ik vind em eigenlijk stiekem wel mooier zo.

ik adopteer wel die lelijke kat uit het asiel :luv:

Moet altijd de meest eigenwijze beesten nemen. Die zijn het leukste.

Ergens heb je natuurlijk wel een beetje gelijk. Mag het dat een instrument dat er al zoveel jaren op heeft zitten gebruiksporen vertoont? Ja, natuurlijk. Is inderdaad niet meer dan normaal.

En toch vind ik het een beetje zonde :walker:

Ik zie ze ook liever zonder beschadigingen dan met hoor, en zelf probeer ik ook op niet-dwangmatige wijze om mijn apparatuur in goede staat te houden. Maar daarom moet een vorige eigenaar nog niet met pek en veren besmeurd worden. Zoals ik zei: je moet dat in zijn context zien. Het zijn gebruiksvoorwerpen, voor sommigen hun gereedschap zelfs.

Neem mijn S80: de vorige (eerste) eigenaar heeft ermee gegigd. Dat zie je: de gigbag is versleten en 1 houten zijkant heeft een stevige buts van eens ergens tegen te tikken. Maar die man was er verder wel respectvol voor; hij ging er voorzichtig mee om. Dat ding werkt nog als nieuw en ziet er verder ook als nieuw uit. Alle knopjes staan kaarsrecht, geen scheve tanden, ook de opdruk rond de draaiknoppen is OK omdat hij zorgde dat hij de knopjes altijd correct vasthield. Is die buts in dat hout dan zonde? Mwah, de jaren speelplezier on stage compenseren zo'n buts in het hout toch wel.

Een ander voorbeeld: internetkennis zijn vader vindt (in USA) in een kringloopwinkel een PROTOTYPE van de Gibson SG. Krankzinnig veel geld waard (voor een gitaar dan). Ik spreek van lang geleden hoor. Die man heeft ondertussen enkele decennia met enorm veel plezier thuis op die gitaar gespeeld. Natuurlijk is dat ding ondertussen behoorlijk "reliced" van 30 jaar bespeeld te worden. Mogelijk is het daardoor nu minder waard. Maar het punt is: dat ding dient om bespeeld te worden, die man heeft er decennia lang enorm veel plezier van gehad. En omdat het geen echte barbaren zijn, hebben zijn kinderen hem nu een mooie "gewone" nieuwe gitaar gekocht zodat de SG nu in de kast kan op een moment dat het nog een "gebruikte gitaar" en geen "wrakhout" is. "zonde" is erg relatief. Een instrument nooit bespelen kan je even goed "zonde" noemen.

Als ik zelf een apparaat aankoop dan vraag ik vooraf heel goed de technische en optische staat. Technisch om te weten waar ik aan toe ben; optisch om een eerlijke prijs voor de optische staat te betalen en me goed geinformeerd te voelen vooraleer ik iets op ga halen. Optische beschadigingen mogen van mij, als ik het op voorhand weet en de prijs ernaar is. En dan niet extreem; ik ga geen 50% onder de marktwaarde bieden voor één kras. ;)

Ik vind em eigenlijk stiekem wel mooier zo.

Hij heeft iets bruut he, dat metaal met afgesleten opdruk. Alsof het oud (Russisch) legermateriaal is ofzo. 8) Niet dat ik zelf met schuurpapier op mijn mint Juup8 zou zitten voor dit effect. :D Niet dat ik een Juup8 heb hoor. Bij de mijne staan er nog drie nulletjes achter...

ik adopteer wel die lelijke kat uit het asiel :luv:

Voor een Poly800 zou me dat inderdaad niet echt veel uitmaken, maar als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan een synth, kun je net zo goed nog een paar pegels erbij leggen voor een mooie raskat... :eureka:

Bijna 5000 euries voor een kat uit een asiel is natuurlijk ook geen geintje meer...

De JP8 prijs is momenteel "inflated" daar komt nog een correctie op.

dat knoppen wankel zijn geworden kan ik nog inkomen, maar hoe krijg je in vredesnaam die verf eraf op die plekken? :?

Ik denk zelf dat er langdurig iets op heeft gestaan of in een "tour set up" heeft gezeten.

dat knoppen wankel zijn geworden kan ik nog inkomen, maar hoe krijg je in vredesnaam die verf eraf op die plekken? :?

Zoals ik zei, zet jij maar eens een paar effectenpedaaltjes bij iedere gig telkens weer bovenop je synth. Dat zie je wel na een paar jaartjes. Kan natuurlijk ook iets anders dan een effectenpedaal geweest zijn, maar het gaat om het idee.

Back