Vraagje over Tb 303

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Ik snap hoe ik een pattern kan maken maar snap niet warom ik in een paar banken in het geheugen niet 16 x kan kiezen tussen transpose down en up ?( Dan schakelt hij terug naar normal mode binnen de 16 X ) En hoe onthoud hij z,n intern geheugen ? Vorge eigenaar zij dat hem een half jaar in de kast had lichen zonder batteryen in de achterkant en hij had alles gewoon onthouden.
in ieder geval b.v.d.

Nou, die van mij is na een dag zonder batterijen toch echt al z'n patterns kwijt.
Als je hem daarna aanzet krijg je natuurlijk wel een zooitje random patterns. Dat zal die vorige eigenaar wel bedoelen...

De andere vraag snap ik niet echt...

Mijn 606 is z,n geheugen zonder batteryen ook kwijt na 3 dagen .Die andere vraag gaat over de time mode en dat je dan moet kiezen tussen Down of Up dat je normaal 16 keer moet drukken en dat hij dan automatisch terug gaat naar normal mode zodat je de Line af kan spelen.Dat hij na b.v Down Up Down Up al terug schakelt naat normal mode.Veel te snel dus en dat je dan een verkorten Bass live hebt :confused:
btw ik kan altijd een fiets lenen in schiedam dus als je er woond is op de koffie met m,n 303 geen probleem :)

Je zal de pattern lengte wel op minder dan 16 stappen hebben staan. Als je in time mode aan het programeren bent dan heten die knoppen overigens niet transpose up en down, maar zijn het noten en gebonden noten en het derde knopje (weet zo niet meer wat er bij staat) zijn rusten.

En wie zei er dat je geen manual nodig had..

Ik heb mijn 303 nog nooit met de TAP knop geprogrammeerd. Gaat het daar over?

Iemand enige ervaring hoe lang je met de batterijen doet en geeft de tb het op tijd aan dat ze leeg zijn ???

gr. Mario

Nogmaals proberen uit te leggen function hold pattern clear in drukken dan pitch mode aan dan 16 noten kiezen dan function in drukken dan time mode in drukken en dan moet je 16 x op down en up kunnen drukken en dat gaat hij van zelf terug na 16 x in normal mode.Maar bij mij gaat hij bij somige patterns binnen 16 x terug naar normal mode en is de bass line korter.
Mario over de batteryen die achter het klepje kunnen stond in de manual dat ze dienen voor vervanging van de 9 V adapter. Was eerste blz manual.

Origineel geplaatst door mario
Iemand enige ervaring hoe lang je met de batterijen doet en geeft de tb het op tijd aan dat ze leeg zijn ???

gr. Mario

Ik had die van mij er al een jaar inzitten ofzo (duracel)
En het start/stop lampje geeft aan hoe goed de batterijen nog zijn.

Marcuuu. Da's een goed idee, koffie met een TB-tje. :)

Origineel geplaatst door mario

gr. Mario
Mijn batterijen waren ook op, dwz dat ik mijn 303 niet op batterijen kon laten werken. Hij had echter wel genoeg energie om de patterns te bewaren. Heeft het langer dan een jaar uitgehouden. Ik heb er naar aanleiding van de antwerpse synthmeeting nieuwe batterijen in gedaan.

Origineel geplaatst door marcuuu
Nogmaals proberen uit te leggen function hold pattern clear in drukken dan pitch mode aan dan 16 noten kiezen dan function in drukken dan time mode in drukken en dan moet je 16 x op down en up kunnen drukken en dat gaat hij van zelf terug na 16 x in normal mode.Maar bij mij gaat hij bij somige patterns binnen 16 x terug naar normal mode en is de bass line korter.
Eventjes na het clearen, FUNCTION inhouden en een 16 keer op STEP drukken. Dan heb je 16 steps.
Je kunt ook 6 keer drukken dan heb je een sequence van 6 steps.

Tnx j.b. er komt verandering in maar helemaal snappen doe ik het niet echt. dus function en dan clear drukken en dan function ingedrukt houden en dar 16 x step drukken dar naar pitch mode en dan de rest.

Origineel geplaatst door marcuuu
Tnx j.b. er komt verandering in maar helemaal snappen doe ik het niet echt. dus function en dan clear drukken en dan function ingedrukt houden en dar 16 x step drukken dar naar pitch mode en dan de rest.
Dit is het eenvoudigst, de manual in pdf: http://www.tonyblack.org/manuals/tb303.pdf

Ik las op dancetech een post van Trevor Page (van die TR-909 kloon). Dat hij een 'capacitor' over z'n geheugenchips heen had gesoldeerd, waardoor zijn 303 wel een jaar zonder batterijen kon. Deze heeft ie trouwens laatst op ebay verkocht.

Kan de post natuurlijk weer niet vinden...

Ik heb een nederlandse handleiding die blijkbaar vertaald is door een japanner met een duitse vrouw :confused:

Ik heb nu een van de paar patterns goed dus de rest zal wel goed komen hij is helemaal als nieuw en de knoppen draaien stroef. nogmaals dank .tb 303 *D

mooi spul he :okdan: ???

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Eventjes na het clearen, FUNCTION inhouden en een 16 keer op STEP drukken. Dan heb je 16 steps.
Je kunt ook 6 keer drukken dan heb je een sequence van 6 steps.

als je een pattern cleared, dan wordt het aantal stappen zoiezo teruggezet naar 16.
bespaard je veel drukwerk

Origineel geplaatst door RVooh
als je een pattern cleared, dan wordt het aantal stappen zoiezo teruggezet naar 16.
bespaard je veel drukwerk
Weer wat geleerd. Dat scheelt toch het half jaarlijks vervangen van het steps knopje.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Weer wat geleerd. Dat scheelt toch het half jaarlijks vervangen van het steps knopje.

zoals ik al zei: al experimenterend leer je!
hehe, heb btw je ge-add an mn icq lijst, gewoon nog ff authorizen

Back