Sequential Circuits Prophet-5

Pepertje

Ouwe rot
%21Buhqo8%21B2k%7E$%28KGrHqF,%21h8Ev1+zwsMbBM%21sW7e3lg%7E%7E_3.JPG

http://cgi.ebay.co.uk/Sequential-Ci...iewItem&pt=Keyboards_MIDI&hash=item439f99fab8

een rev 2 met zo te zien twee Afgebroken potmeters. Verder lijkt ie wel goed eruit te zien. Ik denk als je hem voor een goede prijs kan krijgen en hem laat repareren je een leuke p5 hebt.

Ooooh, daar spreekt de ervaring, denk ik... toch, John? :D

Zitten er zelfzame dingen in een P5 dan? Ik had de indruk dat het nogal standaard CEM dingetjes waren...niet dus? Of panikeren jullie gewoon graag? ;)

Damn, dat ding vanacht is voor $2,026 verkocht. Vind ik toch echt veeeeeeel te duur en al helemaal gezien de kapotte onderdelen. Er zijn toch te veel mensen met more money than sense...

Ooooh, daar spreekt de ervaring, denk ik... toch, John? :D

Haha, jij weet precies waar ik het over heb Hans of niet dan :) ?
Een Prophet 5 rev 2, er zijn genoeg techneuten die er niet eens aan beginnen.
Fantastische machine als ie het doet, maar defect aanschaffen is niet
geheel zonder risico.

Damn, dat ding vanacht is voor $2,026 verkocht. Vind ik toch echt veeeeeeel te duur en al helemaal gezien de kapotte onderdelen. Er zijn toch te veel mensen met more money than sense...

$2,026 = €1679,93. Dat valt toch wel mee voor een Prophet 5? :?
Laat je hem fixen voor 400 / 500 euries, ben je nog goedkoper uit...
Dacht dat die dingen in goede staat toch voor €2500,- verkopen???

Tja, misschien heb je wel gelijk. Ik dacht in al m'n naïviteit dat een goede prophet ongeveer 1500 á 1600 moest opbrengen, maar ja ook hier is de synth-inflatie genadeloos toegeslagen.

Ik sla mezelf inmiddels dagelijks voor de kop dat ik niet een paar jaar geleden GAS heb gekregen. Dan had ik voor een paar duizend een leuk setje prophet/jupiter/mm kunnen hebben. Ik heb op zich best een aardige collectie synths, maar ik zou toch graag ook nog één of twee van dit soort klasiekers hebben. Dit soort bedragen kan ik voor mezelf echter niet verantwoorden.

Laatst gewijzigd:
Ik heb jaren geleden eindeloos moeten adverteren om er 1400 euro voor te vangen. Heb er 2 gehad.
tja

Shipping en belastingen, bij elkaar en honderd of 5+ vergeet je voor het gemak ?

Wordt een dure grap!
Ik weet het had er 3:)
Heb ze weg gedaan werd er gek van.
2 kapotte en 1 hele.
2 van de drie werken weer alsd het goed is.
Maar zeker mooie klank.

Ik denk dat topic starter dacht dat slechte 2 potmeters vernieuwd hoeven te worden.

de prijs was nogal hoog voor een kapotte P5.
hij zou na reparatie waarschijnlijk al qua prijs boven z´n waarde uitkomen.
en aangezien een beetje reparateur het ding niet ongereviseerd de deur uit zou willen doen, zou de uiteindelijke prijs een beetje gekkenwerk worden.
het is bijna niet te doen, kapotte synths goed opknappen, en dan ook nog je werk eraan er financieel eruit halen.
:mega:

Ik weet dat er meerdere mensen op synthforum zijn die hun hand niet omdraaien voor het repareren van synths. Voor hen kon het interessant zijn dacht ik. Vandaar dat ik dit topic plaatste.

Staat overigens nog een Prophet 5 te koop op eBay, en schijnbaar in puike conditie: http://cgi.ebay.co.uk/SEQUENTIAL-CI...iewItem&pt=Keyboards_MIDI&hash=item27b24affc8

zo eh.. die durft.. rev 3.3 prophet 5.. op het randje van je balkon... o.O

Back