Hallo!

VanClomp

Nieuwkomer
Hoi iedereen!
Eerst over mijn username.
In de geweldige serie "allo allo" is het de maker van het schilderij "the fallen Madonna with the big boobies" en laat ik in het dagelijks leven René heten!
Ik ben Nederlander en zag dat onze Belgische buurtjes ook gezellig meedoen! :okdan: (Bedenk me ineens dat het weer eens tijd is voor een leuke dag in Antwerpen).

Als kind was ik al helemaal gek van synthesizer muziek van Jean Michel Jarre, Vangelis en natuurlijk Nova met het prachtige Aurora! :{
Cassettebandjes van "Synthesizer Greatest" heb ik echt stukgedraaid als kind. Later kwam daar natuurlijk ook de liefde voor Kraftwerk bij.
Op mijn 4de verjaardag kreeg ik van mijn ouders... Een Casio SK-10. 8o)
1294.jpg

Het mooiste cadeautje ooit geweest want met dat simpele dingetje is de liefde voor het zelf maken van muziek begonnen.

Keyboard (op een grotere Casio en later een Yamaha) en gitaar leren spelen en 6 jaar geleden ben ik begonnen met FL-Studio.
Tegenwoordig gebruik ik voornamelijk Ableton live 8 (soms nog wel in combinatie met FL).
Hardware synths heb ik helaas geen ruimte voor in mijn twee kamer flatje maar die gaan er ooit nog wel komen, net zoals een mooie Eminent 310!

Wat ik gebruik:

Mondharmonica 8o) (Heel vaag met autotune eroverheen)

FL Studio

Ableton

Yamaha PSR-400 keyboard (alleen nog om via midi Ableton in te spelen)

Gitaar, akoestisch en elektrisch (geen synths maar wel gaaf)

Rode NT1A microfoon (en nog wat goedkopere voor het effect)

Oude AM tuner waar ik een antenne op de afstem condensator heb gesoldeerd, midfequent signaal naar een SSB radio en de eenvoudige "theremin" is er!
(Leuk om een vocoder mee te moduleren, heb je een soort filter dat je op gevoel kun bespelen!)

De dierbare, 20 jaar oude Casio SK-10 die ik serieus nog wel eens gebruik omdat een gesampled "fluitje" zo'n vreemd effect geeft.
Zeker als je het opneemt met de microfoon boven de speaker en je het aanslaan van de toetsen kunt horen. Heel vreemd en sfeervol in rustige nummers!

Ik heb me hier geregistreerd omdat ik regelmatig mee lees en het me leuk lijkt om hier gezellig mee te praten en om er natuurlijk wat van op te steken!

:doei:

ook hallo :)

Goodmêûning..!

OfficerCrabtree250.jpg

Back