Meerdere tracks in één live project (Ableton Live) PROBLEEM

STIP.dot

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb veel tijd gestoken in het maken van verschillende loops en heb ze per stuk los opgeslagen.
nu wil ik ze samenvoegen op audio sporen.

de loops bestaan grotendeels uit midi kanalen en ik wil ze omzetten naar audio.
Freezen werkt niet omdat ik veel dingen heb ge-sidechained. ik ben nu aan het worstelen met het per kanaal een audio kanaal aan te maken en ze zo live op te nemen, het grote probleem hierbij is dat bepaalde (niet elke) tracks latency hebben en ik ze per stuk moet recht trekken.

aan de geluidskaart en driver kan het niet liggen want ik heb een focusrite saffire LE met de bijbehorende drivers.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:(:(:(

ik snap er niks van, je hebt dus aparte projecten die opz ich al niet goed zitten want bij sommige tracks zit de latency verkeerd ?
bedoel je met Midi tracks dan dat er hardware aangestuurd wordt ?

vaag...

de losse projecten die ik gemaakt heb, zijn goed, maar als ik ervoor wil zorgen dat alle kanalen audio worden ipv midi (hierbij gebruik ik vst's, geen hardware) raak ik in de knoop...

bij live opnemen dan krijg ik bij sommige kanalen latency, met als gevolg komt bijvoorbeeld de clap net 12 milliseconden later dan de 2e kick.
dit ook met synths (vst's).

en Freezen lukt ook niet vanwege sidechaining

Kortom, wat ik wil bereiken is, dat ik al mijn gemaakte projecten onder elkaar dmv audio kanalen in één liveset kan zetten. als hier een totaal andere (makkelijkere) manier voor is wat ik niet geprobeerd heb zou ik dat graag willen weten.

Thx

aan de geluidskaart en driver kan het niet liggen want ik heb een focusrite saffire LE met de bijbehorende drivers.

Welk merk je hebt boeit niet, en nee, ik heb geen enkele ervaring met Ableton Live, maar: latency ligt ALTIJD aan de ASIO (Audio Stream Input/Output) driver.
Lagere buffer setting=minder latency (tot het gaat storen/kraken, dan ben je over de grens van wat je systeem aankan).

ik zou niet weten waarom er latency zou zijn als je de audio rechtsreeks opneemt op een audiokanaal waarvan je als input de output van een ander kanaal gebruikt.
ik doe dit de hele tijd zo en ik heb totaal geen last van latency
zoals ik het doe gaat het geluid van het spoor dat ik wil opnemen helemaal niet eerst naar mn geluidskaart maar neem je rechtstreeks het geluid op.

laat eens zien hoe jij alles instelt om een gesidechained kanaal op tenemen dan ?

thx crizzle!
ik heb het zo gedaan en voor mij werkt het!

de rest ook bedankt voor het meedenken

greetz

Back