Hulp met beginnen live set

100% voor mezelf met als doel het opnemen ervan :)
Ja, dan is er eigenlijk geen 'risico' en kun je gewoon naar hartenlust experimenteren en fouten maken.
Ik zou zelf veel met midi doen, voor de 'hands on tweakbaarheid' via je gear.
Sequencen via clips in Live en noten inspelen via een midi controller. Zo wil ik het iig gaan doen met de Push en Live. (dan vervangt de Push + Live mijn MC-707)
Nog geen uitgebreide ervaring mee, dus ik heb geen pasklare 'set tips' voor je.
Ik vind de audio based workflow (clips met audio) op dit moment nog niet het gevoel van live jammen geven, maar dat biedt wel weer meer mogelijkheden qua sound / manglen etc.
Met de Digitakt 2 doe ik dat dus al wel, maar met de Push en Live is het nog wat teveel keyboard en muis activiteit voor mijn live jammen gevoel.

Gisteren zitten jammen met de Push 3 + Ableton en een toetsenist en dat was leerzaam en zweten.
Vooral omdat ik nog niet genoeg mooie presets klaar had liggen voor wat we uiteindelijk gingen doen en geen Live set(s) had voorbereid.
En het audio loopen ging nog niet zoals ik had bedacht. Gebrek aan ervaring, dus een goede leerschool met huiswerk voor mij.
- Audio loopen workflow uitzoeken als je de Push 3 als interface gebruikt en 1 instrument aangesloten hebt op de inputs, dus steeds laagjes toe wilt voegen via dezelfde inputs.
- Presets verzamelen per type sound
- Drum kits idem.
- Live set(s) klaar zetten waar alles al in zit wat ik nodig heb voor zo'n sessie. (een beetje jouw vraag dus)

Back