Access virus b problemen

onelifecrew

Nieuwkomer
Hallo,

Even een een paar vraagjes over de Access Virus B, want ik kom er niet meer uit haha.

Ik heb een access virus b gecombineerd met een fasttrack pro, emu xboard, krk monitoren en logic pro 9. Alles is qua kabels goed aangesloten maar zit 't met 't volgende probleem.

Wanneer ik aan 't spelen ben werkt de virus prima. Zodra ik iets wil ga opnemen (bijv een melodie) en het vervolgens terug wil luisteren hoor ik geen geluid?? Ik heb verschillende forums doorzocht, maar er is niemand met zo'n specifiek probleem.

Verder wil ik graag weten hoe je een bank/patch (bijv. van Kamui) zou moet inladen in de virus. (ik geloof dat zo'n bank gewoon 1 midi formaat is, maar er zitten vervolgens wel talloze geluiden in) Ik kom er niet meer uit, ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen, want zit er nu al een paar maanden mee te kloten!

Alvast bedankt,

Léon

Op het moment van opnemen en afspelen.. Heb je in beide situaties de schuif van de mixer/geluidskaart wat dan ook open staan.. En staat de virus B ingesteld op "internal sound on" ?

Want in principe als je de schuif dicht hebt.. en de internal sound on.. En je speelt in, dan hoor je het.. Maar doe je vervolgens afspelen en de schuif staat nog steeds dicht.. dan hoor je niets meer.. (enkel als je fysiek de toetsen indrukt)..

Misschien zit t daarin? Tis ver gezocht, maar ik probeer mee te denken..

Je andere vraag weet ik niets over, heb geen virus namelijk..

Als je het met je MIDI-keyboard wel kunt spelen maar de opgenomen MIDI in Logic niet kan afspelen, heeft dit denk ik niets met de virus te maken maar meer met instellingen in Logic.
Voor het inladen van patches zou je wellicht hier de oplossing kunnen vinden.

Back