Kan een MPC het volgende?

drock

Stamgast
- samplen van softsynths, en deze via pitch shift stretchen zodat ik een heel keyboard bereik heb zonder elke noot te samplen (volgens wat ik lees moet dit kunnen)

- deze samples dan via midi keyboard aansturen (MSB/LSB)

- een volledige song (in wav) op HD staan hebben, en dan een manuele tempo track (via sequences) maken, er aan assigneren zodat het tempo van de MPC meevolgt met het tempo vd song (die tempo/timesig changes heeft) en dan via midi tempo info doorsturen naar een ander midi apparaat

Thx

1e 2 dingen kan de 4000, gewoon

je kan met iedere andere MPC iig sequencen, dus ook je softsynths

Eerste vraag:
Ja, dat kan. Op een MPC2500 moet je er wel rekening mee houden dat je, als je de sample niet wilt bewerken en dus echt maar één sample gebruikt die je realtime shift, de lengte van de sample ook veranderd. M.a.w.: pitch-shift je omhoog, dan wordt de sample korter. Pitch shift je omlaag, dan wordt de sample langer. Ben je bereid de sample zelf te pitch shiften - en dus meerdere samples te maken - dan heb je dat 'probleem' niet en blijft de lengte van de sample onder alle toetsen gelijk.

Tweede vraag:
Samples kunnen met een keyboard aangestuurd worden, dat is geen probleem.

Derde vraag:
Nooit uitgeprobeerd, maar ik denk dat het mogelijk is. je kunt althans in een track tempo chances vastleggen en je hebt de mogelijkheid de MIDI-klok uit te sturen. Dat lijkt voldoende om te doen wat je beschrijft.

Volgensmij kan het allemaal gewoon.. als je een moderne MPC versie neemt.. Klinkt alleen wel als een hoop gedoe.. wat makkelijker moet kunnen.. ;)

Back