Nieuwe releases op Orion Records

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ha Jos,

heb je die oude harddisk nog ergens liggen (de schijnbaar overleden versie, dus) ?
Ik wil met liefde er naar kijken of er nog iets uit te peuren is.
Zou toch wel zo fijn zijn.
Ben wel vaker geslaagd waar anderen 'faalden' :-)

Peter

Nee, helaas. Er hadden al enkele anderen het nagekeken maar hij scheen zodanig gecrashed te zijn dat het onmogelijk was om er nog gegevens vanaf te halen.
Dus is ie weggemieterd.

Jos

heb je inmiddels wel van alle andere min of meer belangrijke dingen een backup gemaakt ?
Zou zonde zijn als je nog een keer de mist in gaat.

heb je inmiddels wel van alle andere min of meer belangrijke dingen een backup gemaakt ?
Zou zonde zijn als je nog een keer de mist in gaat.

Ja, mijn computer geeft iedere twee weken aan of ik een backup van zowel de interne als externe schijven wil maken, dus alles is nu veilig. Ook zet ik nu al mijn nummers op een USB stick als beveiliging en om de mensen die bij me langskomen de gelegenheid te geven om in de huiskamer nummers te horen. Mijn installatie heeft een USB aansluiting waarop ik dus de sticks kan afluisteren.

Ik zit nog te dubben - nu ik geen cd's meer uitgeef - om een setje USB sticks aan te schaffen en op die manier meerdere albums tegelijk te verkopen voor de prijs van de USB stick + vijf euro per album.
Als er voldoende belangstelling voor is, dan ga ik over naar deze verkoop.

Jos

ik neem aan dat er op die USB stick dan de complete albums in WAV staan?
want anders heeft het niet echt een meerwaarde... MP3's kan je net zo goed aanbieden middels de bekende sites...
je moet die USB stick dan ook meer zien als een tijdelijke drager dan een complete vervanger van CD's...

ik neem aan dat er op die USB stick dan de complete albums in WAV staan?
want anders heeft het niet echt een meerwaarde... MP3's kan je net zo goed aanbieden middels de bekende sites...
je moet die USB stick dan ook meer zien als een tijdelijke drager dan een complete vervanger van CD's...

Dat is dan wel de bedoeling..........................

En die USB stick zou dan als een soort abonnement gaan gelden, dus bij nieuwere albums terugsturen naar me, het nieuwe werk erop en dan weer terugsturen naar de abonnee.

Jos

Ik heb vanmiddag even een aantal dingen zit uitproberen, heb al een aantal ideeën voor mijn nieuwe projecten met de JUNO Gi, een waanzinnig apparaat.

Phochos

En die USB stick zou dan als een soort abonnement gaan gelden, dus bij nieuwere albums terugsturen naar me, het nieuwe werk erop en dan weer terugsturen naar de abonnee.
goed idee idd :okdan:
Ik heb vanmiddag even een aantal dingen zit uitproberen, heb al een aantal ideeën voor mijn nieuwe projecten met de JUNO Gi, een waanzinnig apparaat.
wij zijn benieuwd :koffie:

goed idee idd :okdan:

wij zijn benieuwd :koffie:

Ben benieuwd wie er allemaal geïnteresseerd is in zo'n abonnement. Bij meer dan 5 ga ik beginnen ermee.

Na volgende week heb ik een week vakantie, dan duik ik enkele dagen in de studio om een aantal composities te maken met de Juno Gi.

Phochos

USB stick is bij nader inzien toch eigenlijk helemaal niet zo'n goed idee want die krengen zijn nou niet echt build to last (aanzienlijk minder betrouwbaar dan een gebrande CD) en al helemaal niet wanneer de stick ook nog heen en weer moet worden verzonden naar mensen met zo'n abbo... sowieso zit je dan weer op dezelfde manier te knutselen als met CD's; je moet de media dus opsturen... USB stick heeft dus beslist geen enkele meerwaarde maar ach het project zal al wel van de baan zijn inmiddels? (net als de juno g) :D

USB stick is bij nader inzien toch eigenlijk helemaal niet zo'n goed idee want die krengen zijn nou niet echt build to last (aanzienlijk minder betrouwbaar dan een gebrande CD) en al helemaal niet wanneer de stick ook nog heen en weer moet worden verzonden naar mensen met zo'n abbo... sowieso zit je dan weer op dezelfde manier te knutselen als met CD's; je moet de media dus opsturen... USB stick heeft dus beslist geen enkele meerwaarde maar ach het project zal al wel van de baan zijn inmiddels? (net als de juno g) :D

Op zich niet, kan natuurlijk ook gewoon .wav of .mp3 files op cd'rom zetten en die verkopen met een aantal albums erop. Is goedkoper dan een USB stick. En je kunt, als je de cdrom binnen hebt, heb meteen op je harde schijf zetten.

Maar op zich is het project niet van de baan, de JUNO Gi wel.

Phochos:D

Op zich niet, kan natuurlijk ook gewoon .wav of .mp3 files op cd'rom zetten en die verkopen met een aantal albums erop.
maar dan ben je dus weer op dezelfde tour bezig; het beschrijven van media en vervolgens opsturen...
En je kunt, als je de cdrom binnen hebt, heb meteen op je harde schijf zetten.
en je kunt, als het gewoon lekker simpel online staat, meteen naar je HD downloaden

:eureka:

en je kunt, als het gewoon lekker simpel online staat, meteen naar je HD downloaden

:eureka:

Dat klopt, maar ik ga natuurlijk niet al mijn muziek op de website zetten, dan verkoop ik zoiezo nooit meer wat.:duivels:

maak je winst dan?

Heb je mijn Lamborghini Countach nog niet voor de deur zien staan dan?

Nee, winst is het niet te noemen, krijg ieder jaar van Fonos een overzicht van wat verkocht is en dan het bedrag wat ik erbijkrijg op mijn rekening gestort.

Slikken die vriendinnen van je ook mp3's?

was je niet met hun gekapt dan? :?

Ja, maar de twaalf uitgebrachte cd's daar blijven gewoon voor altijd tekoop staan, duskrijg ik mijn gedeelte wat verkocht is ieder jaar.

Phochos

puur interesse, om hoeveel cd's gaat het dan ~ per jaar; enkelen, tientallen of ...?

Afgelopen jaar had ik in totaal 38 cd's verkocht, het jaar ervoor nog iets van 73. Per verkochte cd krijg ik 2 euro, dus was 76 euro, het jaar ervoor tegen de 150 euro. Dus geen vetpot, maar ja, op deze manier blijft mijn muziek in ieder geval in de running.

Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back