Rev-x not available (mr816X) hoe krijg ik dit werkend?

Eliminator

Ingeburgerd
Ik heb nog niet zo lang geleden een steinberg mr816x gekocht.
Ik heb drivers voor de mr816x/csx gedownload en geinstalleerd voor vista 64bit.
In de bijgeleverde cubase al4 (ja, binnenkort upgraden) lukt het mij niet om in de VST audio channel settings om de rev-x te gebruiken, wanneer ik bij inserts MR816>REV-X HALL, ROOM of PLATE aanklik krijg ik het rev-x venster met grote letters NOT AVAILABLE.
Wat kan er aan de hand zijn :?

Heb je al een template proberen in te laden (zo werkt het het makkelijkste in cubase5). ?
Ik weet niet of cubase ai4 ook met templates werkt, maar misschien het proberen waard.

Zit t niet toevallig in de volgorde van aanzetten?

Daar kan met MIDI soms ook een probleem in ontstaan.. Dus als je een volgorde hanteert die werkt.. dan altijd die volgorde gebruiken, misschien is dat t..

Of een defectje ergens.. Beginnen met een voor een alles uitsluiten tot je weet waar t in zit..

moet eerst nog een midi 8x8 interface, dus kan nu alleen een beetje wat aankloten met mijn nieuwe spul beetje testen en ontdekken. Dus midi fouten kan het niet aan liggen.

Nee.. ik bedoelde MIDI als voorbeeld.. Daar kan t in dit geval ook aan liggen (niet aan de MIDI maar aan de volgorde)..

het zou me niks verbazen als het aan je firewire controller ligt.. wat voor 1 heb je? Ik heb ook een berg firewire contollers liggen van o.a. belkin en andere merken.

uiteindelijk lijkt die goedkope sweex rotzooi nog het best te werken (met TI of VIA chipset)

en wat voor moederbord? bij TC raden ze voor hun firewire producten dus MSI of gigabyte aan en geen asus vanwege chipset problemen.

anyway, voordat je een ander moederbord koopt zou ik hem dan eerst even op een andere computer testen, kijken of het daar ook is.

en op een adere computer met deze firewire kaart.

en dan zou het ook nog je windows install of je videokaart kunnen zijn :) (enz...)

je zou ook kunnen beginnen met een ander FW kaartje op deze..

Laatst gewijzigd:
Pc is nog niet zo oud, het is een packerd bell ixtreme 3720 met MCP73PVT-PM moederbord, dus zal wel gaan asus zijn.

opnemen bij het inspelen verloopt ook niet helemaal soepel :stupidkapt stukken van noten af, net of ie het niet kan bijbenen. maar lijken me wel twee apparte problemen.

maakt niet uit of je pc oud is of niet.. Ik heb ook legio problemen gehad met een powercore6000 (op firewire). Wat ik daar uiteindelijk van meegekregen heb is dat de firewire chipset van je audio device, maar net moet samenwerken met die van je kaart en die weer met de chipset op je moederbord. Je kan gelijk geluk hebben of pech, wat ik had, en 5 verschillende firewire kaarten en een ander moederbord moeten testen voor het werkt...

nah ja, waarschijnlijk had ik beter gelijk dat andere moederbord kunnen kopen..

maar het kunnen natuurlijk ook driver problemen zijn e.d. zoek even op google op dpc checker om te controlleren of die een beetje constant en in het groen blijft. Als er pieken in zitten heb je een "probleem" in je computer.

handleiding al gelezen? Daar staat nl in dat je of de Rev x kan gebruiken als inzing ding of als external effect kan gebruiken. mredit even starten doet wonderen ;)

trouwens, wat vanballen zegt, die powercore van mij was ,iig op mijn vorrige moederbord, stabieler als ik eerst de computer aanzette en dan de powercore ipv andersom..

Ik heb de dpc checker gedownload, blijft redelijk constant in het groen, komt heel af en toe even in het geel net boven de 1000 grens.

is hij altijd zo hoog? da's wel hoog nl.. die van mij hangt altijd rond de 150us

verder weet ik hier niet genoeg vanaf om je te kunnen zeggen of dat een probleem is als die constant iets onder de 1000 hangt..

Back