Brommende keys, DI nodig?

dwd

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een setje actieve monitorspeakers gekocht van Yamaha, de HS80M. Ik heb deze aangesloten aan m'n geluidskaart. Het geluid wat vanuit m'n computer komt is perfect. Echter, het geluid wat uit mijn kurzweil komt lijkt te oversturen. Het volume is echter helemaal niet hard, en op de koptelefoon (via m'n geluidskaart) heb ik er ook geen last van. Alleen zodra ik wat harder ram op de toetsen (bij bijv. een piano sample) lijkt hij al te clippen. M'n roland synth doet het zonder problemen goed hard (qua volume).

Ik heb al geprobeerd het uitgangsvolume lager te zetten, mocht niet baten. Moet er misschien een DI tussen m'n kurzweil en m'n geluidskaart?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Daan

En hoe klinkt het dan als je je koptelefoon in je Kurzweil plugt?

heb je 'm misschien in mic-inputs van je geluidskaart geprikt i.p.v. line-inputs?
dit omdat je het specifiek over oversturen hebt.

Zo niet dan kun je misschien de line-inputs op je geluidskaart schakelen tussen -10db en +4 db. Kies dan voor +4.

Nope :-/.. Gewoon in de line inputs. Ik snap het gewoon niet omdat het, wanneer ik het over de koptelefoon beluister, prima is. Alleen over de monitor lijkt hij te oversturen. Ik heb nu voor wat opname dingen even de boel moeten omgooien maar zodra ik klaar ben met dat ga ik het weer even terugdraaien en kijken of ik misschien nog een mogelijke oorzaak kan vinden.

Back