STOREND SEQUENCE OPNAME SAMPLITUDE 11

griswolf

Nieuwkomer
hey iedereen,

iedereen kent misschien het probleem en weet de oplossing:

ik heb een korg m-50 en mijn DAW is een magix samplitude 11. op het eerste zicht zijn er geen problemen met de latency.

als ik gewoon speel zonder sequence klinkt de m-50 sounds vlot en zonder
vertraging, maar wanneer ik opneem klinkt er storende en vertragende muziek met alle fustratie alom.

mijn digi-interface is een tascam US-144 mk 2 wat toch een behoorlijk geluidskaart toch is. ik gebruik ASIO4ALL wat toch de meest beste programma is. of niet?

any solution?:mega:

Asio4all is het "beste" als je niet over Asio drivers beschikt van je geluidskaart zelf.

Je zegt dat je een goede kaart hebt. Heeft deze kaart dan geen eigen Asio drivers?

Paul

staat je CPU op de 100% tijdens het opnemen? zet dan alles uit aan effecten, vst's e.d.

latency settings echt goed staan? ik weet niet of samplitude dat ook kan maar je kan in sommige DAW's latency compensation instellen per spoor. gewoon een halve seconde naar voren schuiven en probleem opgelost.

wat bedoel je met met CPU op de 100%?

ik denk dat latency setting wel goed staan, aangezien er geen vertraging zijn van mijn
m-50 naar samplitude. alleen opname geeft probleem. wat zou anders de juiste latency verhouding zijn voor de sequence?

daar ken ik niet zoveel van van latency.

alvast thanks.

software en firmware zijn correct geinstalleerd al van de eerte dag.
PTAURUS: als ik het goed begrijp heb ik geen asio4all driver nodig omdat mijn tascam
al sowieso een geluidskaart heeft?

ook gebruik ik alleen tascam-driver, toch zijn er nog altijd storende elementen als ik opneem. misschien weet u de beste verhouding qua latency van tascam naar samplitude?

Back