cubase essential 5 ouput probleem

griswolf

Nieuwkomer
hey iedereen,

ik heb een irritant probleem met de output geluid van cubase(zucht).

ik heb namelijk een korg m-50 die ik gebruik in cubase. het probleem ligt
namelijk als ik opneem met cubase, neemt cubase de input signaal op en
speel die ook af door mijn monitors(mackie).

maar cubase speelt niet zelfstandig af. als ik de volume van mijn m-50
helemaal uitdoof terwijl de sequencer van cubase speelt, kom er totaal
geen geluid uit mijn monitors. dus mijn m-50 speelt eigenlijk de sequencer en cubase niet.

nochtans is al de nodige instelling van in/ouput en midi in/out van mijn tascam us-144 mk II juist. configuratie van mijn pc qua geluid is ook ok.

in cubase audio-track heb ik geen recording signaal van mijn m-50, maar
toont wel aan dat er inkomend singaal is. record/monitor indicators van cubase staan wel aan.

kunnen jullie nog volgen?:? ik heb alles geprobeerd. please help!!

hey iedereen,

ik heb een irritant probleem met de output geluid van cubase(zucht).

ik heb namelijk een korg m-50 die ik gebruik in cubase. het probleem ligt
namelijk als ik opneem met cubase, neemt cubase de input signaal op en
speel die ook af door mijn monitors(mackie).

maar cubase speelt niet zelfstandig af. als ik de volume van mijn m-50
helemaal uitdoof terwijl de sequencer van cubase speelt, kom er totaal
geen geluid uit mijn monitors. dus mijn m-50 speelt eigenlijk de sequencer en cubase niet.

nochtans is al de nodige instelling van in/ouput en midi in/out van mijn tascam us-144 mk II juist. configuratie van mijn pc qua geluid is ook ok.

in cubase audio-track heb ik geen recording signaal van mijn m-50, maar
toont wel aan dat er inkomend singaal is. record/monitor indicators van cubase staan wel aan.

kunnen jullie nog volgen?:? ik heb alles geprobeerd. please help!!

Na de 2e keer lezen ging ik het een beetje begrijpen8). Maar wat bedoel je precies met: "Cubase speelt niet zelfstandig af":?? Ik denk dat je het probleem toch moet gaan zoeken bij de MIDI configratie van je Tascman.

misschien wel appleman, kheb grondig gekeken en getest maar het resultaat blijft
het zelfde. er is input signaal naar cubase maar, eens de sequence afspeelt op cubase
hoor ik weer niets tot ik de volume van mijn m-50 open zet. tis mijn god moeilijk te begrijpen.

misschien wel appleman, kheb grondig gekeken en getest maar het resultaat blijft
het zelfde. er is input signaal naar cubase maar, eens de sequence afspeelt op cubase
hoor ik weer niets tot ik de volume van mijn m-50 open zet. tis mijn god moeilijk te begrijpen.

Het lijkt net alsof je een fader van je m50 gemapt hebt op het Master volume van cubase.

Misschien helpt dit:

Misschien een stomme vraag, maar weet je het verschil tussen midi en audio?

Misschien een stomme vraag, maar weet je het verschil tussen midi en audio?

Daar moest ik ook aan denken. Het lijkt erop alsof je de midi-data van je M-50 opneemt in Cubase. Je neemt dan alleen de gegevens op, dus welke toetsaanslagen je doet en niet het geluid. Als je dan je opname weer afspeelt gaat de midi-data weer naar de M-50, die vervolgens geluid maakt en dat hoor je via de Tascam op je speakers.

Kijk eerst eens of de In- en outputs van je Tascam goed ingesteld staan in Cubase. Dan kan je proberen op een audiotrack het geluid op te nemen van de M-50. Vervolgens zou je de M-50 uit moeten kunnen zetten en nog steeds in cubase je opname kunnen afspelen.

de tascam staat goed ingesteld flying panter. voor een simple audio-trackopname naar
cubase staan beide in/output op tascam. of zou ik dan toch verkeerd zijn? misschien kan cubase geen midi-data lezen in audiotrack en wel in midi-track.

ook bedankt voor de info-filmpje apple-man.

Back