Gezinsuitbreiding - Polymoog / PolyPadel

ja, een stichtelijk muziekje ben ik ook wel aan toe.
(een stichtelijk woord niet)

wat je voor een Klop-orgel kunt vragen.
holy smokes! dat is precies hetzelfde orgeltje te koop voor "slechts" 18.500 euro
(SLIK)
ruilen voor een Moog modulair?

wel geld zeg voor een orgel!
yep.. en dr zitten maar een paar presets op :)

OTOH: wij klagen er graag over dat antieke synths zo kostbaar zijn maar als je een klassiek instrument van enige kwaliteit zoekt dan praat je over hele andere prijzen, zelfs bij nieuwbouw. Dat soort instrumenten is puur handwerk, in hele lage aantallen geproduceerd en per definitie bijzonder kostbaar.

Maar goed... ik hoop wel dat ik 'm kwijt raak dan koop ik van de opbrengst geheid een Moog modular of een System 700.

Je hebt helemaal gelijk: oude instrumenten, handgemaakt en zo weinig geproduceerd zijn terecht veel geld waard. Zijn vast wel freaks voor te vinden denk ik. Prachtig instrument hoor!

Jippie, ik heb de Polymoog Synthesizer eindelijk op m'n zolderkamertje, met dank aan Martijn van Music House die hem hoogstpersoonlijk en met gevaar voor eigen leven naar boven heeft gesleurd. Dat soort service zie ik een Duits verzendhuis nog niet zo snel leveren! :D

Goeie aanleiding voor een grondige reorganisatie (en schoonmaak...). Veel wikken & wegen, passen & meten maar het trieste feit blijft dat iik gewoon veel te veel meuk heb om alles gebruiksklaar op te stellen.

Zie hier de huidge situatie. Oplettende lezertjes herkennen natuurlijk naast de Polymoog (met het essentiele Polypedaal) een aantal Moogerfoogertjes, een Taurus III en op de achtergrond m'n Voyager SE "bovenop" de Andromeda. Onder de VC-10 gaat nog een Korg Lambda schuil en daarvoor staat een Solina String met een Korg 900PS

Bonuspunten voor wie het paarse stomp boxje herkent :)

Attachments

• IM002501.jpg
    IM002501.jpg
    186,3 KB · Bekeken: 135
Ik durf het bijna niet te zeggen in zo'n set-up, maar ehhh...: Behringer OD-100 ?

(Discontinued, volgens velen klonken de eerste series erg goed. Helpt dit?)

Ik durf het bijna niet te zeggen in zo'n set-up, maar ehhh...: Behringer OD-100 ?
Haha, kostelijk ! nee, het is geen Behringer. Het is idd een Boss maar dan de ouwe BF-2. deze is nog made in Japan, begin jaren 80. Een van de leukste dingen die ik ooit op een rommelmarkt gevonden heb.

Ziet er goed, maar vol uit! Geweldige setup heb je! Ik ben toch ook wel benieuwd hoe zo'n polymoog klinkt. Heb je een mp3'tje toevallig?

Gefeliciteerd met je Polymoog! Ik heb de mijne ook bij Music House gekocht en het apparaat werkte als een zonnetje! Alleen waren twee connectoren verwisseld, waardoor de presets totaal anders klonken. Ook een pedaal werkte niet. Ik had er graag midi in willen laten bouwen, maar dat was onmogelijk dan wel te kostbaar. Uiteindelijk toch maar verkocht, zelfs met een klein beetje winst.

wow als ik groot ben wil ik ook zo een kamer
en je ziet nog maar de helft op die foto :)

gewoon een kwestie van hard werken, flink sparen en wat prioriteiten stellen; dan is alles mogelijk. Ik koop liever een Polymoog dan een vliegvakantie die na 2 weken weer voorbij is. TIP: vermijd de aanschaf van een auto, vrouw en/of kinderen want die kosten veel te veel geld.

Dat plaatje zit toch wel heeeel dicht bij mijn droom-setup!
hee, wacht eens even... dit is mijn droom!

er ontbreken nog maar een paar dingen (modulaire Moog, Korg PS-3xxx, MS-50) maar die komen er zeker & vast ook nog bij; da's puur een kwestie van geduld. Ik kon er laatst een Moogje kopen maar dat bleek bij nadere beschouwing een allegaartje van willekeurig bij elkaar geplaatste modules en iets te veel blank plates. Dus als je nog een leuke IIIc of zo te koop hebt staan: stuur maar een PBtje.

Back