Latency probleem

Kristof

Nieuwkomer
Ondanks de vrij lage buffer size (512 samples) heb ik toch duidelijk hoorbare, storende, latency op mijn keyboards, zowel bij het midikeyboard dat via mijn fireface 800 komt als bij mijn keyboard via widi.
Ik werk in Cubase 5 en gebruik naast vst plugins ook de Virus TI, Powercore en Uad. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het aan die dsp-kaarten kan liggen, maar daar ben ik niet zeker van en ik zou ook geen oplossing kunnen bedenken.
Iemand suggesties?
Dank bij voorbaat. :)

Dat komt idd door de UAD, Powercore en alle andere (native) plugins die latency met zich meebrengen. Meest voor de hand liggende oplossing is dat wanneer je iets gaat inspelen met je midikeyboard je de knop "constrain latency compensation" gaat gebruiken. Kijk maar in de Cubase manual hoe dit werkt, simpel en effectief.

Dat komt idd door de UAD, Powercore en alle andere (native) plugins die latency met zich meebrengen. Meest voor de hand liggende oplossing is dat wanneer je iets gaat inspelen met je midikeyboard je de knop "constrain latency compensation" gaat gebruiken. Kijk maar in de Cubase manual hoe dit werkt, simpel en effectief.
Daar diende dus dat knopje voor, haha! ;)
Hartelijk bedankt.. :)

Back