Welk apparaat doet dit?

Gnn

A D# F# E
Hallo allemaal,

Nu vraag ik mij al een tijdje af of er een apparaat dit ongeveer kan; bestaat het en hoe heet het dan?

Een doos met een paar (grote) knoppen (pads); als je erop drukt wordt er een .wav-je (of elk ander losless formaat) afgespeeld (tot je weer drukt/loslaat). Die .wav's laad je op de een of andere manier op dat apparaat (via USB/xD kaart, ofzo...). Misschien kan je op dit (fictieve) apparaat zelfs een .wav-je afspelen via MIDI (een toets indrukken, een knopje induwen op een ander apparaat, ofzo...). Een klein schermpje om de verschillende bestandjes aan de knoppen te koppelen of programmeerbaar via USB (verschillende profiles/banks opslaan?) Slidertje voor volume? Fader tussen twee (of meer) bestandjes? Panic-knopje om alles te stoppen? Verschillende bestandjes tegelijk afspelen?

Ik zou niet weten of er zoiets bestaat, maar het zou handig zijn; zo kan ik af en toe een stukje geluidseffect makkelijk triggeren tijdens een liedje (live?). Het is vast geen idee dat nog niemand heeft gehad...

Roland SP-serie is wat goedkoper en eenvoudiger, al kun je een MPC500 or 1000 voor weinagh hebben.

de kp3 heeft ook een soort sample trigger functie, heb ze nog niet gebruikt maar dit staat gepland vr na het verlof 8)

Back