sequencer

Foetus

Ouwe rot
wss is deze discussie al enkele keren gevoerd maar ik zoek een hardware sequencer die werkt zoals ik wil werken.

Ik wil dus mijn synths sequencen, ik wil dit doen zoals de mobius of fr777 sequencet; Je selecteert stap/step 1 en je zegt welke nooit er dan moet gespeeld worden en je kan dan ook zeggen van: jij speelt continu door tot step 11 bijvoorbeeld...

nu is de mobius en fr777 en de nieuwe orb allemaal mono, maar ik zou 4 voices (toonhoogtes) op 1 step willen krijgen.

wie helpt me?

Monomachine van Elektron :halleluja,

vergeet ff de synthengine die erin zit. (niet dat die slecht is)

maar de sequencer die daarop zit is echt de BOM als je van TR style programmeren houd.
Let wel. Hij heeft maar 6 tracks voor je externe synths.

ik ben echt superfan van de MMT8
beetje omslachtig at first, ik speel dan ook alles live in en bewerk/quantise achteraf.
maar op zich kan je ook zelf "noten" creeeren waar je wil.
create event -> note -> dan daar de lengte e.d. instellen.

inspelen is zoveel makkelijk dan programmeren imo.

MMT-8 is leuk idd maar kan geen step input. Een MC-50 kan dat (volgens de specs, heb er zelf geen) wel.

MMT-8 is leuk idd maar kan geen step input. Een MC-50 kan dat (volgens de specs, heb er zelf geen) wel.

zoals ik net zei: Create event in Edit mode.

ik kan het weten want zo programmeer ik 303 loops erin die ik dan met de MB33 afspeel.

en idd, MC-50 heeft een vorm van step input. (ideaal? nee)

genoQs Nemo of een Doepfer MAQ 16/3

Ik werk zelf met een Nemo en daar kun je zeker met meerdere akkoord noten op elke stap werken :
Step chords are formed of up to 7 notes which may range over up to three octaves.

qy700 lijkt me ook wel cool

heb hier ook nog de ASQ-10, die heeft ook step entry, maar heb ik nog niet gebruikt

werkt een mpc 500 volgens wat ik zoek of helemaal niet??

't stomme is dak een sequencer heb die het wel kan, maar op een of andere manier ligt hij mij niet 100% waardoor ik hem soms gewoon weiger aan te zetten en denk "kutbak, blijf maar uit"

De ASQ-10 kan niet per stap scrollen. Dat vond ik zo'n gemis, dat hij weg moest. En de processor is nogal traag. Verder een dijk van een apparaat.
Ik heb heel wat hardware sequencers gehad en in gebruik (Cubase, wat is dat?) en de beste warmee ik ooit heb gewerkt en die ook nog redelijk bekend en verkrijgbaar is, is de Ensoniq TS-10. Bij de sequencer krijg je een fijne rompler met mooi laag en een toetsenbord met polyfone aftertouch. Stapinvoer kan hij ook aan en je kunt alle patroontjes verbinden in een song. De sequencer kan 30.000 noten aan, uit te breiden tot ruim drie keer zo veel. De uitbreiding heb ik dubbel, de TS-10 niet.
Liever een los kastje? Dan een MPC of een Roland MC.

Monomachine van Elektron :halleluja,

vergeet ff de synthengine die erin zit. (niet dat die slecht is)

maar de sequencer die daarop zit is echt de BOM als je van TR style programmeren houd.
Let wel. Hij heeft maar 6 tracks voor je externe synths.
voor drums leuk idd maar hoe zit dat dan met meerstemmige synth sounds op 1 kanaal?
die ga je toch middels de TR style intoetsen? nou ja, het kan wel voor grappige patronen zorgen...

6 tra(c)ks zijn nutuulk altijd de BOM :D

hoe sequence je noten in een mpc eigenlijk? ik heb nog nooit een mpc vastgehad, laat staan eraan gepield...

wat heb je dan als opvolger
de rm1x is echt een goede sequencer voor weinig
als je daar niet in wil duiken.. in welk apparaat dan wel

ik denk dat hij de RS7000 bedoelt...

@Foetus : hoe er rekening mee dat -bij mijn weten- de RS7000/RM1X één van de weinige bakken zijn waar je binnen één sequence 16 verschillende patronen met elk een verschillende lengte kan gebruiken.

In een MPC bvb heb je tot 64 tracks in één sequence, maar die moeten dus allemaal even lang zijn.

Ook de 'step' recording in MPC vind ik lang niet zo makkelijk als in een RS7000.

Ik vind de RS7000 één van de meest superieure sequencers die ik ooit heb grpobeerd...het allerenige waar ik mij aan stoor is dat je -als je bvb tracklengte wil aanpassen- de sequencer moet stilleggen.
Dat heb je dan weer niet bij MPC, of Monomachine.

Gemakkelijk stepsequencen kan ook met een Machinedrum, daar kan je 16 verschillende parts tegelijk op sequencen (zowel noten als CC's) en echt alles (saven etc) kan terwijl de machine blijft doorlopen, dus echt wel super.
En de Parameter Locks zijn volgens mij exact wat je zoekt (elke step apart kan je note info + cc info programmeren)
Misschien een ouwe Machinedrum SPS1 op de kop tikken ?

Als je al een rs7000 hebt,.. tsja,.. veel beter wordt t niet qua sequencing!
Duik er gewoon ff in! Ga je echt veel plezier van hebben!
Ofwel,.
wat een goede vraag!:D

tgaat em niet zozeer over beter ofzo, tis gewoon de manier van werken... ma tzal idd wel een stukje aan mij liggen.

leve X0X style programming

Back