maestro oberheim uss-1

kweet niet ofter iemand is die er iets over kan vertellen mathew le blom ..misschien ..;
tis idd een 9oberheim
heb ooit een maa5tje ermee zien prutsen kwam al snel tot de rontdekking datr flink ge mod / pruts t was in t desbetreffende apparaat

tis een soort van x911 guitar synthersyser

met soo grote vierkante molex stekker aan de zijkant ...tipical obie
heb m nooit werkend gehoord , aleen de phaser / distortion

Jeps..blommeke heeft zo'n ding [of twee]
Maar het is volgens mij niet zo iets als een x911 [dit is echt een synth] maar meer een verzameling van losse fx 'en.
Leuk is het natuurlijk wel

Deze heeft een optionele footswitch!! volgens mij doet ie meer FX dan synthesizer.

800,- is niet de hoofdprijs.
Maestro is een duur merk, maar dit apparaat maakt het wel erg bont.
Ze gaan regelmatig richting de 1200,-.
Meestal ontbreekt de footswitch dan ook nog.

800,- is niet de hoofdprijs.
Maestro is een duur merk, maar dit apparaat maakt het wel erg bont.
Ze gaan regelmatig richting de 1200,-.
Meestal ontbreekt de footswitch dan ook nog.

kheb die van een maatje ...toen ...nooit werkend tgehoord ...maar mij lijkt mij zulke prijzen voor bv een in serie switchable fx as phaser en distortion zonder egt instelbare waaren ..niet egt reel ..[imho & budget dan !

oberheim /meastro is gelijk een fikse upgrade qa cash
hebbiemet bv egte ts808 enso pedals ook terwijlt egt niet de bom is gewoon egt ...uhm ...vimntage dat weer wel
8~

En nu kom je dus weer bij het punt ...wat is een stuk "vintage" gear waard ?
Kijk eens naar een fuzzface .
Dat ding is zo langzamerhand 40 jaar oud ...het stelt eigenlijk helemaal niets voor aan componenten[ +/- 5 euro]...moderne fx is cleaner...en het is een one trick pony.
Kijk maar eens naar de pict wat er nu eigenlijk in zit [en de componenten zijn meestal nog gewoon verkrijgbaar.]
Maar ...een oude fuzzface gaat tegenwoordig boven de 500 euro.

e0140002_1857989.jpg

Het gaat natuurlijk niet alleen om de onderdelen die erin zit of de schakeling die gemaakt is.
Het gaat ook niet alleen om de sound en de functionaliteit.
Het gaat ook om de romantiek, de zeldzaamheid en de geschiedenis die erin zit.
Als je alleen een goed fuzzgeluid nodig hebt, dan lijkt het mij inderdaad zinloos om een 70's fuzzface te kopen voor 500,-. Maar als je groot fan bent van Jimi Hendrix kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Everything Jimi touched turned in to gold after his dead.

zn gear ging ook in vlammen op ..

moet wel zeggen bv die dure phaser van mutron ..die leo in 10 voud gekocht gebruikt heeft ...die lijken me egt wel speciaal dual iig en totaal anders dan een pedaaltje
kosten ook gelijk 250a500
8~

zijn der meer pedaalen die bv een dual phaser in a unit hebben ?

gelukkig zijn der voo die egte leuke olskool pedaals tegenwoordig aardig wat clones ..ts serie bv

Het gaat natuurlijk niet alleen om de onderdelen die erin zit of de schakeling die gemaakt is.
Het gaat ook niet alleen om de sound en de functionaliteit.
Het gaat ook om de romantiek, de zeldzaamheid en de geschiedenis die erin zit.
Als je alleen een goed fuzzgeluid nodig hebt, dan lijkt het mij inderdaad zinloos om een 70's fuzzface te kopen voor 500,-. Maar als je groot fan bent van Jimi Hendrix kan ik me er wel wat bij voorstellen.

dus mathijs heeft een romantishe ..gedachte achter zn gear ...hehe
:okdan:

vondt zowiesoo fuzz ..veel ongeregeld leijke extras bieden ..niet mijn ding een tube overdrive heeft vaak wat meer ...crisp en een eq sectie om diefreq. te boosten ..
iederzn ...

mathys hebbie nog meer meastro spul [obie fx ]zegmaar

Hobby rechtvaardigt natuurlijk alles ;)

En ik denk dat je bij echte vintage losse pedalen dus al duurder uit bent.
Die sample and hold in die video is natuurlijk wel in de extreme instellingen.
Wat subtieler ingezet kan het best goed bruikbaar wezen.
En het hele ding is natuurlijk ook een blikvanger ..........

Ik vind het een overschat apparaat, voetpedaal is wel rete zeldzaam idd.

zijn der meer pedaalen die bv een dual phaser in a unit hebben ?

clones ..ts serie bv

ik hebt vorig jaar op de rommelmarkt een korg mrmulti fk-2 gekocht. is uit een serie gitaar spul van korg.
die heeft dual wah die je op auto kan zetten en dan met het pedaal de snelheid kan bepalen. komt ongeveer op het zelfde neer als een phaser toch?????

te gek ding trouwens zal hem binnen kort eens helemaal op lappen (potjes zitten wat losjes en batterij houdertje is wat gaar)

Dat pedaal heeft niet hetzelfde als r-ond bedoelt.
De mutron heeft twee lfo's en phasers.
De FK2 van korg niet.
Korg is wel een erg vet pedaal trouwens.
Leuk dat je dat gevonden hebt op een rommelmarkt.
Ik heb er ook eentje en zou hem niet wegdoen als iemand er 250,- voor zou bieden.

ik heb presies jou bedrag betaald aleen staat het commatje verkeerd..... ;)
erg vet inderdaad maar als hij geen 2 lfos heeft hoe wekt de korg dan het 'dual' effect opt

Back