Kan je die dus gebruiken bij ELKE synth?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Currently Supports*=A Special cable is required which is detailed in the User Manual
Korg DW-6000, DW-8000
Roland JX-3P* & MKS-30*, Juno 1 & 2 & 106
Roland MKS-70, MKS-80, JX-8P, JX-10**
Sequential Circuits SixTrak
Cheetah MS6
**= The JX-10 can be run as an MKS-70 with the Colin Fraser JX-10SE code fitted or through the PG-800 connector with a special cable.
The Cheetah MS6 requires program v1.3 and details can be found at the Cheetah MS6 Resource Center

Eindelijk kan je je nickname ook een beetje eer aandoen...
want al jouw overige synths zijn zo digitaal als maar kan.
En de combinatie DX7 - TX7 snap ik ook niet goed. Is gewoon compleet dezelfde synth met als enige verschil een bedieningsgemak van slecht versus slechter.
Ik vind je dus maar erg naïef overkomen.![]()
Eindelijk kan je je nickname ook een beetje eer aandoen...
want al jouw overige synths zijn zo digitaal als maar kan.
En de combinatie DX7 - TX7 snap ik ook niet goed. Is gewoon compleet dezelfde synth met als enige verschil een bedieningsgemak van slecht versus slechter.
Ik vind je dus maar erg naïef overkomen.![]()

Dit snap ik niet: vaak klaagt men over de manier van programmeren; ik neem aan dat het hier daarover gaat.De JX8P is makkelijker als in logischer. Je weet van tevoren het resultaat als je iets verandert. Maar de manier van programmeren zuigt flink vind ik persoonlijk.
Dat eerste had ik gezegd als antwoord of een DX7 makkelijker te programmeren was.
En als reactie op je bericht, het heeft niks met visualiseren te maken. Even verder noem ik net de jx3p die wel fijn werkt. Het gaat om het aantal handelingen wat je moet verrichten, wie wil nou steeds een nummer intoetsen om een parameter te veranderen. Als jij dat lekker vind werken dan goed voor jou.
Analog man weet jij om te gaan met sysex versturen ?

Omdat er tienduizenden gratis dx7 sounds gratis te vinden zijn en dat dit toch wel leuk is, Het is toch al een stuk leuker bij je eigen patchen maken als je vertrekt van een presetje die je via sysex in de dx/tx7 laad
De zelfde bank laden in zowel de dx als tx en wat detunen kan al toffe resultaten geven (wordt allemaal wat vetter)
![]()

Is het niet 1 dedicated button per parameter, en alleen de dataslider die geshared is ?
Het gaat iets anders op de jx8p. De parameters hebben waarden van 2 getallen, die je numeriek met de eerste 9 cijferknoppen kunt oproepen, om ze vervolgens met de slider van waarde te veranderen. Net als op de Korg DW8000 en Crumar Bit 99, om maar 'ns wat vergelijkbaars te noemen.
Het is even zoeken als je nog maar weinig van subtractieve synthese weet maar moeilijk is het niet. Hoogstens wat onhandig.
Achja, ik moet eens wat meer in praktijk doen i.p.v al die handleidingen door te lezen. 
iemand een pg800 nodig en een jx8p?