Jx8P Gekocht!

Klopt idd, dat is deze: http://www.paintingwithsound.co.nz/upg.htm

PE300.jpg

Kan je die dus gebruiken bij ELKE synth?

Dat staat dus gewoon op de site:

Currently Supports
Korg DW-6000, DW-8000
Roland JX-3P* & MKS-30*, Juno 1 & 2 & 106
Roland MKS-70, MKS-80, JX-8P, JX-10**
Sequential Circuits SixTrak
Cheetah MS6​
*=A Special cable is required which is detailed in the User Manual
**= The JX-10 can be run as an MKS-70 with the Colin Fraser JX-10SE code fitted or through the PG-800 connector with a special cable.
The Cheetah MS6 requires program v1.3 and details can be found at the Cheetah MS6 Resource Center

Een dx7 + tx7 dat is zo goed samen dat yamaha het uitbracht onder dx7IIf/fd
De tg77 sy77/99 kunnen deze patsen ook laden

De originele dx7 had al een paar tx ingebouwd moeten hebben :geslaagd:

De 4op lijn kwam op hetzelfde neer de V50 was de ultime, multitimbrale en vette versie (relatief vet)

Analog man weet jij om te gaan met sysex versturen ?

Eindelijk kan je je nickname ook een beetje eer aandoen...
want al jouw overige synths zijn zo digitaal als maar kan. ;)

En de combinatie DX7 - TX7 snap ik ook niet goed. Is gewoon compleet dezelfde synth met als enige verschil een bedieningsgemak van slecht versus slechter.

Ik vind je dus maar erg naïef overkomen. :biertje:

Wat ben jij een zuur ventje, Keybern. Meer burn dan keys ook, toch? Help me even, wat maakt jou hier ook alweer de autoriteit? Ben 't even vergeten...

De TX7 is ontworpen om samen te gebruiken met de DX7. Het ding kan ook alleen geprogrammeerd worden met de DX7. Dus dat jij die combinatie niet snapt, ligt aan jou. Bij Yamaha begrepen ze het wel. Toegegeven, later begrepen ze het stukken beter (met de IID etc), maar dat mag de pret niet drukken. Niet zoals jij de pret wel zeer onaangenaam weet te drukken.

Eindelijk kan je je nickname ook een beetje eer aandoen...
want al jouw overige synths zijn zo digitaal als maar kan. ;)

En de combinatie DX7 - TX7 snap ik ook niet goed. Is gewoon compleet dezelfde synth met als enige verschil een bedieningsgemak van slecht versus slechter.

Ik vind je dus maar erg naïef overkomen. :biertje:

Function memory voor elke preset, splits maken, duals enzovoort :D

De JX8P is makkelijker als in logischer. Je weet van tevoren het resultaat als je iets verandert. Maar de manier van programmeren zuigt flink vind ik persoonlijk.
Dit snap ik niet: vaak klaagt men over de manier van programmeren; ik neem aan dat het hier daarover gaat.
Ik kende in de 80's niks anders, dan een dataknop of schuif en het display. Is dat visualiseren/koppelen van de waarden die je ziet aan wat je hoort zo verschillend aan de knoppen stand zien en het geluid erbij horen?
Volgens mij moet je in beide gevallen een of meerdere vertaalslagen met je hersenen maken.
Trouwens, het is gewoon denk ik waarmee je gewend bent. Ik vind die digitale synths soms net iets makkelijker werken, want ik weet dat ik de getalwaarden precies kan instellen.
Ik begrijp wel dat het voor de knoppen tweakers handig is als je je twee handen kunt gebruiken en geen menu's hoeft te schakelen. Dat je sneller tot een resultaat komt. Maar ik ben ervan overtuigd dat men de synth niet goed leert kennen om het resultaat dat je in gedachte hebt eruit te krijgen.

Tot slot, een JX-8P vind ik een synth met veel voor het geld. Heeft een typische geluid. Niet om juno liefhebbers aan te vallen, maar ik vind het JX-8P gepolijster dan een Juno. Goede synth om analoog programmeren echt te snappen, vooral de combinatie van 2 oscillators die je ook kunt mixen en elkaar kunt laten beinvloeden. Erg mooi ook dat je een aparte envelope hebt voor DCA en DCF.

Dat eerste had ik gezegd als antwoord of een DX7 makkelijker te programmeren was.
En als reactie op je bericht, het heeft niks met visualiseren te maken. Even verder noem ik net de jx3p die wel fijn werkt. Het gaat om het aantal handelingen wat je moet verrichten, wie wil nou steeds een nummer intoetsen om een parameter te veranderen. Als jij dat lekker vind werken dan goed voor jou.

Dat eerste had ik gezegd als antwoord of een DX7 makkelijker te programmeren was.
En als reactie op je bericht, het heeft niks met visualiseren te maken. Even verder noem ik net de jx3p die wel fijn werkt. Het gaat om het aantal handelingen wat je moet verrichten, wie wil nou steeds een nummer intoetsen om een parameter te veranderen. Als jij dat lekker vind werken dan goed voor jou.

Dus, je kan het beste beide gebruiken , toch?

Zorgen dat ik beide manieren van programmeren onder controle krijg.

Omdat er tienduizenden gratis dx7 sounds gratis te vinden zijn en dat dit toch wel leuk is, Het is toch al een stuk leuker bij je eigen patchen maken als je vertrekt van een presetje die je via sysex in de dx/tx7 laad

De zelfde bank laden in zowel de dx als tx en wat detunen kan al toffe resultaten geven (wordt allemaal wat vetter)

;)

Omdat er tienduizenden gratis dx7 sounds gratis te vinden zijn en dat dit toch wel leuk is, Het is toch al een stuk leuker bij je eigen patchen maken als je vertrekt van een presetje die je via sysex in de dx/tx7 laad

De zelfde bank laden in zowel de dx als tx en wat detunen kan al toffe resultaten geven (wordt allemaal wat vetter)

;)

Oke,

Ik heb de jx8p ontvangen , met een mooie flightcase!:D
mooi warm geluid, wel lastig programeren hoor :P
Maakt het echt veel verschil uit kwa geluid als ik over de Tascam TMd4000 speel of over mijn kleine analoge soundcraft compact 4 ( ligt nog in de kast). De tascam tmd 4000 is best een redelijk goede digitale tafel.

ik herinner me dat programmeren op een Jx3p neerkwam op het induwen van één button (het juiste nummertje kon je afleiden aan de hand van een op de frontpanel gedrukt schemaatje) en vervolgens verschuiven van de dataslider.
Is dit op de Jx8p dan zoveel anders ?

Want dan vind ik het qua programmeren best doenbaar. (tenzij je totaal nieuw bent in soundsynthese en geen idee hebt wat cutoff en resonance betekenen)

Is het niet 1 dedicated button per parameter, en alleen de dataslider die geshared is ?

Is het niet 1 dedicated button per parameter, en alleen de dataslider die geshared is ?

Het gaat iets anders op de jx8p. De parameters hebben waarden van 2 getallen, die je numeriek met de eerste 9 cijferknoppen kunt oproepen, om ze vervolgens met de slider van waarde te veranderen. Net als op de Korg DW8000 en Crumar Bit 99, om maar 'ns wat vergelijkbaars te noemen. De nummers zijn ook opgedeeld in redelijk logische secties: 1-x is voor DCO 1, 2-x is voor DCO 2, 4-x is voor de mixer, 5-x is voor het filter, etc.
Het is even zoeken, zeker als je nog maar weinig van subtractieve synthese weet, maar moeilijk is het niet. Hoogstens wat onhandig.

Het gaat iets anders op de jx8p. De parameters hebben waarden van 2 getallen, die je numeriek met de eerste 9 cijferknoppen kunt oproepen, om ze vervolgens met de slider van waarde te veranderen. Net als op de Korg DW8000 en Crumar Bit 99, om maar 'ns wat vergelijkbaars te noemen.
Het is even zoeken als je nog maar weinig van subtractieve synthese weet maar moeilijk is het niet. Hoogstens wat onhandig.

Het is idd wel makkelijker dan de dx7, heb een ruim 20 min zitten te pielen , en heb nu al een mooi geluidje weten te toveren. 8~ Achja, ik moet eens wat meer in praktijk doen i.p.v al die handleidingen door te lezen. :D

Back