Geluidloos keyboard advies

Raymond

Stamgast
Ja dus, dat zoek ik. Een keyboard dat geen geluid hoeft te maken. Daar heb ik dan wel andere gear voor in huis. Kwestie van aansluiten op de midi-poorten en hup .Keyboard wel graag 88 toetsen. Die sluit ik dan aan op de midi-in en kan dan met mijn notatieprogrammatuur iets makkelijker composities maken. Nu doe ik alles uit het hoofdje.

Groetjes,

Raymond

De Fatar SL-880 speelt superfijn, heeft 88 gewogen toetsen blablabla de specs staan wel op studiologic.net
Maar nu het leuke... hij kost maar de helft van wat op de studiologic site staat! http://www.musik-schmidt.de/cgi-bin...r=0666&href=v1page.html&sub=SYNTHESIZER + Co.

Als die winkel je te ver weg is (zit in frankfurt) heb je musik produktiv en Thomann.de ook nog. bij MP is 'ie €629 en bij Thomann €625

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
De Fatar SL-880 speelt superfijn, heeft 88 gewogen toetsen blablabla
Als die winkel je te ver weg is (zit in frankfurt) heb je musik produktiv en Thomann.de ook nog. bij MP is 'ie €629 en bij Thomann €625

Je bedoelt zeker de Fatar-SL880 Pro. Die is bij Thomann.de Euro 645,-.
Ik zal er over nadenken.

Bedankt voor de tip.
Raymond

Fatar maakt de beste masterkeyboards. De toetsen met de beste hammeraction worden jaarlijks verscheept naar 40 andere merken. De bekende Kurzweil stage piano's zijn ook gewoon gemaakt van Fatar's toetsen. Dus gaat het vooral om de toetsen moet je idd naar Fatar kijken. Wil je meer controllermogelijkheden dan is Oberheim een optie.

Origineel geplaatst door Raymond
Je bedoelt zeker de Fatar-SL880 Pro. Die is bij Thomann.de Euro 645,-.
Ik zal er over nadenken.

Bedankt voor de tip.
Raymond

Volgens mij is er geen verschil in de specificaties van de SL880 en de SL880 pro. Bij thomann is 'ie €645 (+ verzending) als je 'm op laat sturen dacht ik. Maar als je 'm ophaalt betaal je 16% BTW in plaats van 19% en dan is 'ie €625 volgens de site. Tenzij ze 'm duurder hebben gemaakt natuurlijk

Allemaal dure opties hierboven.
Wil je perse dure gewogen toetsen?
Dat is vooral fijn als je piano wilt spelen, voor dance georienteerde muziek niet nodig.

Ik zou zeggen zoek een niet al te goed klinkende (digitale (wavetable) ) synthesizer van begin jaren 90.
Eentje die niemand meer goed vind klinken maar met een goeie midi implementatie en lekker keyboardje.

Zoals een Kawai K4. Tweedehands te krijgen voor rond de 150 Euro.

Back