100 gratis drumloops in 10 tempo's

voor als je muziek wilt maken maar het stiekem niet kan...

Dat valt wel mee toch. Loops zijn goed te gebruiken en kunnen inspiratie geven imo. Ik gebruik ze vaak, choppen die handel en dan lekker aan t puzzelen.

Dank voor de link!

Beetje vreemde opmerking van iemand met platen en een maschine. :P :erm: ;)

Er zitten coole beats in. Natuurlijk is onze kunst om deze aan te passen naar smaak.

Persoonlijk vind ik de langzame beats leuker dan de 120-135 BPM die daar zitten.

Er zitten coole beats in. Natuurlijk is onze kunst om deze aan te passen naar smaak.

Persoonlijk vind ik de langzame beats leuker dan de 120-135 BPM die daar zitten.

Ik vind de iets tragere beats vaak ook iets leuker om te maken; dat hoor je er kennelijk wel een beetje aan.

Ik vind de iets tragere beats vaak ook iets leuker om te maken; dat hoor je er kennelijk wel een beetje aan.

Absoluut. Maar het is ook een kwestie van smaak; als ik een nummer bedenk voel ik me beter bij mid-tempo nummers (105 BPM b.v., een buitengewone "maat") dan bij snelle nummers.

IIG leuke samples zitten er in! :)

Ik kan stiekum geen muziek maken. ssssssssttt

*pling, download is klaar*:D

De ene kunstenaar kan een photoshop kunstenaar zijn terwijl de andere een fotograaf kan zijn terwijl een derde schilderen maakt met de traditionele middelen. Alles is mogelijk toch?

De muziekluisteraars, namelijk het publiek, zitten niet thuis op kamer en-of bij de televisie met muziek en terwijl ze luisteeren beginnen met spreken over hoe deze gemaakt zijn. Natuurlijk is het moeilijk te "ondersheiden" op dit manier want alles klinkt gewoon leuk of niet leuk voor de meeste.

Het gebruik van samples is NIET een psynoniem van GEEN muziek maken. Het is een onderdeel van een geheel, misschien (zoals ik bijvoorbeeld doe) zijn er alleen de drums gemaakt met samples-drumcomputers en de rest "gespeeld".

Of heeft niemand nooit een kant-en-klare maaltijd pakket van Albert Heijn gekocht voor eten die net zo goed als lekker is dan zelfgemaakte gerechten? :D

(Dat laatste slaat nergens op maar dan vind ik zelfs onzin de "oorlog" tussen analog-digitaal gebruik van middelen om muziek te maken).:)8)

voor als je muziek wilt maken maar het stiekem niet kan...

attachment.php

Voor als je wilt drummen maar het stiekem niet kan.

Attachments

• roland_tr808.jpg
    roland_tr808.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 143
Back