geld speelt geen rol ...

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
stel:
je loopt over straat, red iemands leven, blijkt het net de broer van een puissant rijke golfstaatsjeik te zijn !
hij kijkt je in ogen en stamelt" how can i reward you"?
en yes: 100.000 euri's belastingvrij,
maar.... wel alleen voor je muzikale hobby

wat gaat het worden??

( niet dat moog modulair systeem55 compleet en "mint", dat heeft deze jongen alhier dan al aangeschaft, dat even terzijde, laat je gaan , leef je uit, met dank aan de aanstaande komkommertijd)

100.000 euro ?
Tjaaa, daar koop je wel erg veel mee.

Sowieso schaf ik me het volgende aan:
- Andy 6
- Virus TI2
- Prophet '08
- minimoog
- jup 6
- een vette audio-desktop-pc, mét touchscreen (lijkt me handig voor softsynths)

- misschien een mooi geïsoleerd schuurtje

ik zou voor een tonnetje aan tijd kopen
om beter te worden in spelen
de rest van de shit heb ik al, maar een culture vulturetje en dat soort rommel.. misschien 1 of 2 synths nog, wat gitaren, bassen, peNdalen en amps en zo en preamps en mics.. mooie piano..
dan ben ik er wel
OW!!..
een CELLO!

Inderdaad, de tijd trekt mij ook het meest, klein beetje gear, wat gereedschap, en voor de rest no worries en een beetje parttime werken, maar zo doe ik 't nu ook ongeveer al, alleen dat tonnetje mist nog.

Heel misschien zou ik een klein appartementje in 't buitenland kopen met uitzicht over zee en daar een studiotje / woonruimte in bouwen.

Maar dan zit ik weer met het probleem van tijd en geld.

Mag het 2 ton zijn? :D

Modulair geweld lijkt me dan wel wat.. Buchla, Serge, oude Moog en vele losse modules...

Dan een dikke Mixer; SSL ofzow (die mikser met analoge Eq en tegelijk aan je DAW hangt, weet t type zo gauw ff nie)...

Dikke FX, Lexicon PCM ofzow, Space Echo

TR reeks

2 TB'tjes

Dikke Mac pro 8-core met 2 cinema displays

Joh, ik weet het allemaal ook niet...

Distressor, nog wat dikke compressors

Hele mooie ruimte om alles in te zetten... Mooie monitorspeakers en een dikke PA van Funktion one om alles te beluisteren...

minimoog pfffff, waar moet ik dat geld vandaan halen

Inderdaad, de tijd trekt mij ook het meest, klein beetje gear, wat gereedschap, en voor de rest no worries en een beetje parttime werken, maar zo doe ik 't nu ook ongeveer al, alleen dat tonnetje mist nog.

Heel misschien zou ik een klein appartementje in 't buitenland kopen met uitzicht over zee en daar een studiotje / woonruimte in bouwen.

Maar dan zit ik weer met het probleem van tijd en geld.

Mag het 2 ton zijn? :D

inderdaad, die ton gebruiken om een huisje aan de franse zuidkust of de turkse riviera te kopen en daar studiotje in bouwen met panorama-uitzicht over de baai.

en een nord wave en mooie Toft mengtafel ofzo.

rentenieren: even uitgaande van 3,5 % rente op 100.000 per jaar is bijna 300 euro per maand. Dan voor 300 euro per maand minder gaan werken en meer muzieken.

Maar ik denk dat een huis kopen (aanbetaling) eerder aan de orde zal zijn :D

30 TRS pluggen, 1 nieuwe soldeerpunt,

ja, tis best een hele kluif, 100.000 pietermannen besteden aan apparatuur.
opvallend hoe snel we proberen het te parkeren in stenen.

een paar superspeakers, een u87, goede analoge tafel, nieuwe pickup...
het geld vliegt er hier makkelijker uit dan dat het binnenkomt

opvallend hoe snel we proberen het te parkeren in stenen.

Al een paar keer gehad, een mooie synth gekocht voor weinig, via Western Union betaald, vervolgens een doos gekregen met een paar mooie bakstenen er in.

En ik kan je zeggen, ik was er eigenlijk best blij mee, dus ik begrijp het wel.. :W

je meent het, echt gebeurd ?
( doet me denken aan dat grapje van doos met bakstenen en briefje erin met : " deze steen viel me van m'n hart , toen ik las hoe blij je was dat je de bieding gewonnen had")

we hebben in ieder geval de voorpret nog, heerlijk dromen over hoe het te besteden, waar zouden we zijn zonder verbeelding ?

euh... een Moog modulair en een grote Roland System 700. En doe ook nog maar een Jupiter-8, een CS-80 en een Sennheiser vocoder. En een grotere zolder om al die shit ook daadwerkelijk neer te kunnen zetten! In principe zou ik al dat spul nu ook kunnen kopen maar dan kan ik mn huis niet meer in of uit...

je meent het, echt gebeurd ?
( doet me denken aan dat grapje van doos met bakstenen en briefje erin met : " deze steen viel me van m'n hart , toen ik las hoe blij je was dat je de bieding gewonnen had")

we hebben in ieder geval de voorpret nog, heerlijk dromen over hoe het te besteden, waar zouden we zijn zonder verbeelding ?

haha, nee, ik zit maar wat te lullen..

Maar hier werkt het zo, kleingeld maak ik op aan fun dingen, groot geld maak ik op aan erm.. grote dingen.. :D

Maar ik wil best voor een ton aan gear, natuurlijk wil ik dat, maar als ik een ton heb, dan koop ik toch iets anders, een 2e huis lijkt me wel wat, en daar mag best een studio in van mij.

Maar goed, tonnetje besteden gear, dan kan je wel bijna alles kopen wat je wil, dus, doe mij alle klassiekers maar en mij hoor je niet meer. :engel:

Dan een dikke Mixer; SSL ofzow (die mikser met analoge Eq en tegelijk aan je DAW hangt, weet t type zo gauw ff nie)...

Duality_SE_Angle_large.jpg

Iemand 'kopen' die muziek produceert en het onder mijn naam uitbrengt zodat ik eraan kan verdienen :D

qua gear: peNdalen!

Iemand 'kopen' die muziek produceert en het onder mijn naam uitbrengt zodat ik eraan kan verdienen :D

Precies wat ik dacht! (Maar dit is zooooo jaren 90's)

Qua gear: intenssieve vocal-training. En volledige vrijheid om muziek te schrijven dat op de markt opgezet wordt.

One can dream...

Het uitzicht heb ik al 8)

Attachments

• GEDC0138.jpg
    GEDC0138.jpg
    105,3 KB · Bekeken: 109
  • GEDC0139.jpg
    GEDC0139.jpg
    104,9 KB · Bekeken: 104
  • GEDC0166.jpg
    GEDC0166.jpg
    99,1 KB · Bekeken: 113