Idee om Soundcloud code te embedden

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Even geleden een Soundcloud group voor synthforum geopend. Ik vraag me het volgende af:
1. Is interactie over tracks middels het Soundcloud format een meerwaarde voor synthforum leden?
2. Indien er implementatie van eene Soundcloud widget in de Synthforum werkomgeving zou plaatsvinden, hoe zien jullie dit qua functioneel gebruik?

n.b. het feit dat ik op persoonlijke titel deze vraag stel is geen garantie dat dit in de toekomst ook uitgevoerd wordt.

Alvast bedankt voor de gewaardeerde reactie, bijvoorkeur tenminste 2 volzinnen lang.

Het zou echt heel fijn zijn als we de Soundcloud players zouden kunnen
embedden hier op het forum. Ik ken het al van IDM forum, en mijn ervaring
is dat het het gemakkelijk maakt om een nummer van een mede forummer
te luisteren. Het klikken op een link is voor veel mensen al te moeilijk in
veel gevallen. De meeste mensen luisteren alleen muziek van de mensen
waar ze meer muziek van kennen, en beginnen niet zo snel aan werk
van 'onbekenden'. Zo'n ge'embedde player zal dus zorgen voor meer
echte luisteraars, voor mij al reden genoeg om dit als een goed plan te zien.
:okdan:

Het zou echt heel fijn zijn als we de Soundcloud players zouden kunnen
embedden hier op het forum. Ik ken het al van IDM forum, en mijn ervaring
is dat het het gemakkelijk maakt om een nummer van een mede forummer
te luisteren. Het klikken op een link is voor veel mensen al te moeilijk in
veel gevallen. De meeste mensen luisteren alleen muziek van de mensen
waar ze meer muziek van kennen, en beginnen niet zo snel aan werk
van 'onbekenden'. Zo'n ge'embedde player zal dus zorgen voor meer
echte luisteraars, voor mij al reden genoeg om dit als een goed plan te zien.
:okdan:

Hier ben ik het volledig mee eens....Als de Soundcloud player embedded kan worden op het forum zou dat een groot pluspunt zijn. Bv dat hij embedded wordt in de handtekening zou een vette oplossing zijn. Aangezien je op SC een set kan samenstellen hebben luisteraars direct toegang tot al je tracks die in die set zitten. Dit scheelt dan weer surfen naar bv een sendspace, wachten, wachten downloaden pfff lat maar.....
Zelf ben ik heel tevreden over SC....pasgeleden mijn dj mix even rondgestuurd via de mail op Hyves, en nu al 600 plays en bijna 100 downloads (limiet voor gratis accoount btw) in nog geen 4 weken. SC werkt in mijn ogen veel beter dan bv MijnSpees waar mensen naar toe moeten surfen om je tracks te beluisteren, nu met SC draai je de rollen om.....je duwt als het ware mensen een track door hun strot.......luisteren zal je!!! ;)

Wat als de diensten van SoundCloud betalend worden?

Het is bvb al gebeurd met LastFM.com waar ik toch heel wat electronische muziek op ontdekte.

Je kan bij Soundcloud al een premium of pro account aanschaffen......het gratis gedeelte zal, denk ik, wel gewoon blijven bestaan...hoop ik.:engel:

Wat als de diensten van SoundCloud betalend worden?

Het is bvb al gebeurd met LastFM.com waar ik toch heel wat electronische muziek op ontdekte.

hmmmmmm das egt vervelend ja
dat last fm betalnd is geworden

sound cloud erin laden in de interface van synth forum [via de ideen bus van copini ]
dat is een perfect idee elke keer overal op mn pc div downloads [,mijn schuld kweet t :eureka: ]
iig - maakt t bezien / horen hiero wel weer wat sneller / makkelijker alle uploads in een format
volgens mij kan dat met een converter tooltje integreren ook ..
bis bis yagmoth
:doei:
ik zeg doen ...gewoon overstappen ...
asjullie maar wel de goed koopste zijn

Misschien moet je een poll toevoegen aan deze topic dan hoeft niet iedereen in volzinnen te typen ;)
Mijn zegen heb je omdat ik het leuk vind om tracks hier te plaatsen en andere mensen hun creaties te beluisteren.
Helemaal briljant als ik niet meer over het internet hoef te struinen. Een volgende leuke stap zou kunnen zijn om een dongel die in direct contact staat met de synthforumserver aan te sluiten op het centrale zenuwstelsel van alle leden.

Toekomst dromen.

Soundcloud insluiten op Synthforum

Soundcloud insluiten op Synthforum

Nou mijn iedee was dus als volgt: Soundcloud kunnen insluiten op het synthforum, zodat niet iedereen via links doorverwezen wordt.
Alleen Soundcloud en Youtube mogen worden ingesloten, anders komen er natuurlijk mensen met andere Flash-insluitingen en daar zitten we niet op te wacht ;). Ik hoop dat jullie dit ook een goed idee vinden!

soundcloud.jpg

Gr.

Laatst gewijzigd:
Ik moet zeggen dat ik soundcloud wel een prettige player vind. Geen slecht idee.

Dit was ergens al eens behandeld meen ik.....voor de rest top idee....soundcloud is echt da bomb.

Neemt soundcloud dan de gewone player over en ben je dan verplicht een soundcloud account aan te maken?

Nee, je bent niet verplicht om een Soundcloud account aan te maken. Waar wel op gelet moet worden is dat mensen Soundcloud niet in hun 'handtekening' plaatsen, dan gaat het verwarringen opleveren...
Ik hoop dat het idee door gaat ;)!!!

gr.

jeps...meerdere keren al.
Volgens mij was er ook al een pluginnetje voor wie ze konden installeren.
Ik denk dat ze wachten tot de grote forumupdate ;)

Wanneer word deze verwacht?

Ja, ik had het een tijdje geleden ook al voor willen stellen. Op een forum als deze natuurlijk onmisbaar en erg handig :)

Idee om Soundcloud code te embedden

Hoe embed je onderstaande code op dit forum?
op andere forums is een paste vaak voldoende, maar dat schijnt hier niet te werken? moet hiervoor iets op het forum worden aangezet?

<object height="81" width="100%"> <param name="movie" value="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http://soundcloud.com/raphie/strir-it-up"></param> <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> <embed allowscriptaccess="always" height="81" src="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http://soundcloud.com/raphie/strir-it-up" type="application/x-shockwave-flash" width="100%"></embed> </object> <span><a href="http://soundcloud.com/raphie/strir-it-up">Stir It Up</a> by <a href="http://soundcloud.com/raphie">Raphie</a></span>

Back