jx3p midi kitje

Status
Please reply by conversation.

Devon-Miles

Ouwe rot
ik sta op de lijst van Laurens (organix@inque.org)
ze zijn momenteel niet leverbaar door een essentieel onderdeel wat moeilijk verkrijgbaar is op het moment.
mocht iemand dus een kitje in huis hebben voor een leuke prijs dan hoor ik dat graag.

gr.
ammer

ziet er zeer puik uit! heb een mailtje gestuurd, al die nieuwe functies .. zeer dik!

zeker:halleluja

jx3p liefhebbers melden dus.
ik heb net een mailtje terug van Murray met de melding dat hij op het moment meer gefocussed is op het leveren van programmers dan de jx3p kit maar hij gaat het project zeker afmaken en houdt ons posted.

Die page staat nu al een hele tijd zo onveranderd op het web...dus hoe serieus is die kit? We wachten ff op het antwoord wat Devon gaat krijgen...8~

via organix gaat nog wel een tijd duren, er staan best wat mensen op de wachtlijst maar dat hij ze gaat maken is zeker. al met al is dit nog niet echt zekerheid voor de mensen zoals ik die snel zo'n kitje zoeken.

en sja, soms moet je gewoon even loos lollen tog:D

Helemaal eens :-)
Ik hoop voor je dat je die kit van Organix idd krijgt, ik ben er zelf echt superblij mee, die synth krijgt ZO veel flexibiliteit erbij! Je kan overigens het (crappy) keyboard van de JX-3P niet meer bespelen als je hem in de 'kit' modus hebt gezet, maar dat deed ik toch al niet. Als je de kit hebt, check dan mijn BCR2000 preset voor de 3P en de 8P uit:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1205123&postcount=52

dat van die kit modus geen keyboard wist ik niet. een goede vriend en tevens ander forumlid hier heeft zijn jx3p een tijdje terug hier gestald waar ik mee heb gewekt en daar werken midi, toetsen en pg200 gewoon. ik zal eens even checken wat daar voor een kit inzit. wil de synth zelf wel bespeelbaar houden.
ben eigenlijk nog meer geinteresseerd in die kit + nieuwe functies uit nieuw zeeland.
jx3p in unison lijkt me vrij lekker

owja, ik heb trouwens beide programmers
maar vet dat mensen templates maken voor dat soort dingen, is soms nog veel werk ook!

Jup, dat kan ik beamen (raar woord als je het schrijft :P )!

Het zit trouwens net iets anders bedenk ik me nu:
- Als je de JX-3P aanzet kan je gewoon op het toetsenbord spelen en alle parameters als MIDI CC versturen, hij luistert dan alleen niet naar MIDI Velocity
- As je wil dat hij naar MIDI Velocity luistert moet je hem in een aparte modus zetten, maar dan werkt het keyboard van de 3P zelf *niet* meer.

kun je via die organix kit als je sequencer jx3p noten speelt gewoon aan de programmerknoppen draaien en de sound veranderen?

het is me een vrij groot raadsel waarom je normaal tussen of midi of programmer moet kiezen en je niet terwijl je je sequence hoort spelen je ff lekker op die knoppen kunt uitleven, te raar gewoon wie dat bedacht heeft.
ik realiseerde me dat pas toen ik mijn 3p met programmer gekocht had en die van mijn maat net de deur uit was ;{
toen bedacht ik me dus.. ah, o.a daarom worden die kits dus gemaakt

Met de kit kan je idd de sequencer laten lopen en middels MIDI CC of je PG-200 parameters wijzigen. Behalve dus als je hem in Velocity-mode zet, dan doet zowel de sequencer als het keyboard het niet meer.
Op de MKS-30 kan je trouwens wel MIDI + programmer tegelijk gebruiken. Daar zit uiteraard geen sequencer(tje) in.

Velocity vind ik niet echt super belangrijk. Toch lees ik hier en daar dat de mks30 iets anders klinkt.
nouja nu maar snel hopen op zo'n kitje of dat iemand er nog 1 heeft liggen.

Het mooie van het gebruiken van Velocity met die kit is dat het de intensiteit van de VCF ENV beïnvloedt, dus als je harder aanslaat, klinkt het filter anders, en dat maakt de JX-3P veel expressiever wat spelen betreft. Hij is normaal namelijk toch vrij statisch als je erop speelt.

Status
Please reply by conversation.
Back