probleempje met mackie 32-8 en recorden

restortion

Stamgast
heyhey.

Ik heb sinds kort een mackie 32ch 8 buss mixer
deze heb ik zo aan gesloten:
cubase 5 subgroepen laat ik via de tape returns op de tafel komen via motu kaarten
dan heb ik mijn afluisterlin op de mengtafel geprikt.
Dan heb ik de direct outs van de kanalen weer op de inputs van de motu terug naar cubase.

Het leek allemaal mooi te werken totdat ik er net achter kwam dat als ik die inputs weer opneem al de side chianing weg blijft. Terwijl ik het wel op mijn afluistering hoor.
Weet iemand hier wat de oorzaak kan zijn?

Moet ik ipv de direct outs de bussen terug laten komen?

Gooi maar raak!
Alvast bedankt!
Gr

Sowieso de bussen retour naar de MOTU.

Dan kun je ook per kanaal bepalen naar welke input het in Cubase moet gaan, zit je niet vast aan de stekkers in de direct outs achter op de mixer.
En ook de masterbus routen naar de MOTU.

Zo heb ik het ook gedaan op mijn Soundtracs. Zo heb je alle flexibiliteit. Je hebt dan ook maar 10 inputs van je interface nodig.

oke maar dit heeft waarschijnlijk niks te maken met de side chains die ik niet meer hoor?
Hoe kan het dat mijn main buss klinkt zoals ie moet maar op de manier hoe ik het doe via de D-outs ineens niks meer van mijn mix over blijft?

Gr

Waarom stel je vragen en doe je vervolgens niets met het antwoord?
Dit is gewoon basic console techniek.

Als je het niet wilt, dan niet.

Even nog voor de goede orde (en de inhoud): direct out op de mixer werkt net zo als insert, dus input gaat er meteen weer uit, je gaat niet langs af, ontvangt geen € 2.000 en gaat dus ook niet langs de insert, EQ en send secties.
En als je het kanaal gewoon via de busrouting naar een bus stuurt, neemt hij wel alles mee, behalve misschien je returns, die je nog apart ernaartoe moet routen.

Maar heb je dan nu je antwoord? :?

P.S. Je schreef in eerste instantie ook dat het er niet mee te maken had. 8D Waar baseerde je dat dan op? Je zegt nu dat je wilt weten waarom, maar volgens jou was het gewoon niet zo, zonder aan te geven waarom niet. Je zou toch ook eerst verder kunnen doorvragen, ipv meteen zo te antwoorden?

Samenvattend: je mag wel iets vriendelijker reageren als je zelf een vraag hebt gesteld en een inhoudelijk antwoord wenst. No offence. :luv:

Back