Hallo allen...

Djorkaeff

Nieuwkomer
Even voorstellen,

ik ben eigenlijk gitarist, maar ben door een gelukkig toevalletje in the bezit gekomen van een Alesis Micron. Dat was in November 2009 en sindsdien is het hek van de dam. Wat zijn synths ge-wel-dig!
Ik was al wel enigzins bezig met VST's en soft-synths maar dat geklooi met een muis maakte me niet erg gelukkig. Te veel gepiel, te weinig aktie. Ik programmeerde wel eens een baslijntje en een drumloopje om lekker overheen te kunnen soleren, maar daar bleef het wel bij. De Micron is dan ook niet echt een lekkere synth om mee te beginnen maar het vuurtje werd er wel mee aangestoken. Sindsdien kocht ik een Novation X-station en een derdehands Juno 106 voor wat meer hands-on action.

Mijn muzikale voorkeur is zeer breed. Van klassiek tot pop/rock tot Afrikaans, reggae enzovoorts. Wat de elektronische muziek betreft ben ik een groot liefhebber van Boards of Canada, Autechre en Aphez Twin. En ik heb een zwak voor vaag spul als Nurse With Wound en Current 93.

Momenteel wacht ik op de levering van de DSI Mopho keyboard, want sinds ik een maandje terug in een muziekwinkel met de Mopho module heb gespeeld wil ik een analoge synth.

Anyway, groetjes uit Haarlem en veel geluk en speelplezier aan iedereen.

Djorkaeff (zeg maar Vincent)

Welkom Vince

Wat voor gitaardoosjes gebruik je allemaal ?

Ben van plan om een boss re-20 onder m'n juno 106 te gooien, lijkt me wel wat.

De dd20 en re20 heb ik al en ben daar heel gelukkig mee, super ook onder synths dus :okdan:

dank beiden!

de Boss ds-1 en de dd-3 en een verschrikkelijke Zoom multi-effects pedal. Vooral die laatste is een ramp. Haperen en uitvallen, daar is hij erg goed in. Maargoed, ouwe bak, tweedehands.
De Boss pedaaltjes zijn geweldig. ik heb ook een Behringer dr600 reverb, maar die is ook maar zo-zo. Hij was goedkoop en zo klinkt hij ook. Ik kan ook erg genieten van mijn wah-wah i.c.m. met de synths. Lekker met leads...
Ik ga er van uit dat de re20 top is?

Nee top niet, maar een leuk ding + een goeie emulatie van de re-201 tape space echo.
Die laatste klinkt wat beter maar dan zit je weer met die tapes en grote lompe bak die meer onderhoud vraagt,,, doe mij maar re-20

Gebruik naast een stapeltje 19" effecten ook nog een boss bf2 en de ds2 + een smallstone phaser
Die ds2 is wat verwaarloost vanwege de dd-20 :o:

Een tijdje had ik zo'n korg ax1500g multi ding, opgepikt op de rommelmarkt,,, dat was een beetje zoals die zoom denk ik enorm veel functies maar er zat kraak nog smaak aan.
We hebben hem dan wijselijk de bons gegeven en hij is nu bij een 12 jarige gitaarknul die er blij mee is 8)
Dat soort dingen kan je soms beter weggeven :engel:

Een wah-wah heb ik niet, das voor volgend jaar of ergens in de toekomst
Moet wel cool zijn voor een moog-lead achtig iets :L

:biertje:

Ik heb een Vox wah-wah en die is echt super. Ik ga hen maar meteen aansluiten aan de Mopho, want die is vanmorgen gearriveerd! Ik heb me niet meer zo gevoeld sinds ik mijn eerste Gibson kocht........

Back