Digitale distributeur welke?

CSM

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een digitale distributeur voor mijn platenlabel. Nu heb ik een paar opties.

-theorchard.com (ben al geaccepteerd)
-awal.com
-rebeat.com
-feiyr.com
-label-worx.com

Is er iemand die ervaring heeft met een van deze distributeurs?

Ik zelf zit te denken aan The Orchard omdat deze groot zijn, veel vestigingen hebben, veel stores bedienen zo'n 600, veel meer dus dan de rest. Bovendien proberen ze muziek weg te zetten bij de TV en filmindustrie, wat naast Awal de rest niet doet. Nadeel is dat ze een hoger % opeisen en dat ze weinig dance/dj stores bedienen, lijkt mij ook belangrijk voor Deephouse/Lounge wat ik wil uitbrengen.

Wel bedienen ze beatport en volgens hen is dat de grootste en stellen de andere dj stores niet zo veel voor en valt daar dan ook relatief weinig te halen, en is I-tunes veel belangrijker.

Ik zou graag horen hoe anderen over het bovenstaande denken.

volgends mij stelt het kwa promotie allemaal niet zoveel voor..
let ook op minimum-verkoop...
heel veel van die shops willen dat je minimaal
voor 20$ verkoop..
anders betalen ze niet eens uit. leuk als je net 15 platen verkoopt
en de 20$ niet haalt..

daarbij ben op veel van die sites, hun partner sites afgegaan.. en daar zitten zelfs
hele simpele sites bij waarvan ik niet echt onder de indruk ben..

Ben wel benieuwd eigenlijk of mensen betere ervaring hebben..
tot nu toe vind ik alles maar "dure" manier om betaalde downloads aan te bieden

volgends mij verdien je meer, door gewoon soundcloud account te nemen.. die te posten op een blogspot.. en dan google-adds aanzetten.. je fans gratis muziek.. en jij een paar cent..

Beste Dreammer,

Op die manier kom je idd nooit aan de bak als iedereen zo denkt zoals jou. Het wordt toch wel echt tijd dat mensen gaan beseffen dat je door je muziek gratis aan te bieden je de gehele markt verziekt!!!!. niet erg slim naar mijn mening.

Beste Dreammer,

Op die manier kom je idd nooit aan de bak als iedereen zo denkt zoals jou. Het wordt toch wel echt tijd dat mensen gaan beseffen dat je door je muziek gratis aan te bieden je de gehele markt verziekt!!!!. niet erg slim naar mijn mening.

Inderdaad. Het wordt hoog tijd dat ook radio en TMF enzo wordt afgeschaft! Ze verzieken de markt!:P8o)

Het wordt toch wel echt tijd dat mensen gaan beseffen dat je door je muziek gratis aan te bieden je de gehele markt verziekt!!!!. niet erg slim naar mijn mening.
Gratis muziek weggeven op de juiste manier geeft meer exposure, de betere (kleine) artiest komt op deze manier bovendrijven en zal meerendeel van zn inkomsten uit live-gigs hebben.....

Als ooit een groot label om de hoek komt kijken...
dan zal je het van de royalties moeten hebben ;)

Inderdaad. Het wordt hoog tijd dat ook radio en TMF enzo wordt afgeschaft! Ze verzieken de markt!:P8o)
Inderdaad de macht van radio, TMF en MTV moet worden afgeschaft.....
ze verzieken niet.... ze bepalen de markt :r

Woodstock:

ik vind het gewoon een soort beledigent dat je mij beschuldigt van het verzieken van de markt..

Heb jij eens geprobeerd bij reverbnation? Deze site is een hele goede, alleen kwa "promo" heb jij niet zo veel aan.

CD baby is ook een goede, maar ze trekken wél wat % royalties (20% geloof ik).

Als ik jou was zou ik het volgende doen:

a) Hoe dan ook zoeken naar een goede distributeur (wat je ook vraag)
b) Tegelijkertijd een sample-snippet van je werk ergens anders plaatsen (youtube-myspace-etc) en iedereen die jij kent "benaderen" om deze te beluisteren.
c) Probeer een gig te regelen waar je fysieke cd's kan verkopen.

Het is erg lastig maar dat doen de meeste beginnende muzikanten-acts. Veel succes!

Beste Dreammer,

Kan je dit uitleggen en dan ben ik erg benieuwd hoe iemands muziek de gehele markt kan beinvloeden en als dit mogelijk is waarom dat dan zo erg is?

grtzzz Bruce

Er zijn genoeg muziekanten die muziek voor de muziek maken gelukkig,
WEG MET DE REST!!!

Caps Lock is geen cruise control voor stoer idd!

maar back on topic :P

Laatst gewijzigd:
Beste Dreammer,

Wat een ab-so-lu-te nonsens. Ten eerste, iedereen doet met zijn muziek wat ie wil.
Ten tweede, jij beschouwt dus alle platen (eventueel binnen een bepaald genre) concurrent van mekaar? Omdat de TS zijn platen gratis zou aanbieden, zouden de anderen minder verkopen ?
Als ik een bepaalde plaat graag hoor dan zorg ik ervoor dat ik het te pakken krijg, onafhankelijk van hoe het wordt aangeboden. Alternatieven bestaan niet. In geen enkele kunstvorm.

Alsof ik maar een Keith Haring in mijn woonkamer zou ophangen omdat die goedkoper blijkt te zijn dan een Picasso.
Pas op, er bestaan zulke mensen. Maar die wil je niet tot je publiek hebben in the first place.

Ik ben er van overtuigd dat muziek gratis verspreiden zeker kan helpen naar je weg naar succes, zeker in het begin!

Een maat van me (Gtronic) zette zijn muziek ook gratis online, myspace, soundcloud, rapidshare etc.. toen is er een track van hem gespeeld door 2 vrij bekende dj's (bloody beetroots) en vanaf die dag is hij zowaar gelanceerd..

getekend bij verschillende labels, lektroluv, dim mak.. en tourt al bijna heel de wereld rond..

Dus, het is zeker mogelijk ;)

volgends mij stelt het kwa promotie allemaal niet zoveel voor..
let ook op minimum-verkoop...
heel veel van die shops willen dat je minimaal
voor 20$ verkoop..
anders betalen ze niet eens uit. leuk als je net 15 platen verkoopt
en de 20$ niet haalt..

Dat is met fysieke verzamelcd's niet eens anders hoor. Laatste keer zelfs gezien dat er "ineens" onder de 50 euro niet meer uitbetaald wordt. Wordt die 43 euro je ook door de neus geboord. Terwijl het gaat om een NL labels onderling waar dus geen extra bankkosten mee gemoeid zijn.

Er zijn genoeg muziekanten die muziek voor de muziek maken gelukkig,
idd, ik ben der zo ééne...

Ik denk er niet aan om te werken voor label
en mss de rest van m'n leven in een vliegertje te moeten doorbrengen...

'k zal me wel blijven amuseren en verder blijven prullen in m'n studiotje,
en 'k heb m'n eigen muziek ipv steeds naar andere te moeten luisteren..

Daar sta ik mee op, ga ik mee slapen, en ga ik met sporten..

Ik maak mijn gehele leven al muziek, waarvan z'n 20 jaar als beroepsmuzikant, laat ik het zo zeggen ik ben muziek. Maar om even op de reacties terug te komen, de bakker bij mij om de hoek vraagt ook geld als ik een brood bij hem koop, dus wat is het verschil met een muzikant dan?. En dan nog een mooie metafoor: Komt een popmuzikant bij de dokter, en de dokter verteld hem dat hij nog maar twee weken te leven heeft, waarop de popmuzikant zegt " waarvan dan dokter?"

Dus als ik voor iemand een brood bak dan moet ik daar verplicht geld voor vragen.....wat een gekke gedachten gang heb jij ervan gemaakt joh.

Heb jij een bakker die zijn brood dan voor niks uitdeelt?

Oh nu begrijp ik m, jij bent zelf bakker, want dit zijn dan jou bakkerijen?8):okdan:: www.origamirecords.nl
www.tdk-records.freetekno.nl
user_online.gif

Back