the source and the voyager

Woefje

Ouwe rot
ik wil na de vakantie een moog kopen (:

nu zit ik te twijfelen om een source of om een voyager.
ik vroeg me dus af wat jullie ervaringen zijn met deze synths?

Ik weet dat voyager wat duurder is maar ik heb geduld met sparen (: en het lijkt me eigenlijk wat veelzijdiger. Maar de demos van the source op youtube zijn ook heel erg leuk.

Ik maak zelf heel varieerende muziek. Van ambient tot aan jazzy dingen.
Opzich lijkt het me ook wel leuk om the source te kopen en dan een bassgitaar voor bass sounds (: dan leer ik gewoon bassgitaar spelen haha .

Maargoed ik vroeg me af wat jullie zouden doen als jullie in zow een dilemma zaten van the source of the voyager.

Groetjs,
Cengiz

Laatst gewijzigd:
Allebei heerlijke synths. Voyager is 2.5x zo duur en heeft ook veel meer mogelijkheden. Is nieuwer en vol met knoppen

Source is ook erg leuk, heerlijk geluid (vooral bassen!), heeft arpeggiator en sequencer . Parameter keuze en wijzigen is wat meer gedoe maar goed te doen.

Allebei waar voor hun geld.

2 totaal verschillende synths, karakters en mogelijkheden. Qua sound (niet geluidjes maar de overall sound) vind ik de The Source directer, dieper en gedefineerder in het laag...waarbij in mijn oren vooral dat directe heel erg Moog klinkt zoals je het wilt horen.
De Voyager is een super geluiden bak, heel duidelijk gebasseerd op de oude Mini's maar gaat verder. Klinken als een Mini; hij komt in de buurt maar zal wil je voor het eggie gaan toch de nodige modificaties krijgen vind ik, vooral om dat directe en gedefineerde er in te krijgen maar daar zijn al wat draadjes over op het forum.

2 hele mooie synths, waarbij ook het bedienings gemak van de Source mij nooit in de weg heeft gestaan, dat hoort gewoon bij die bak en leer je o mee werken no prob! Tenzij je een echte tweaker bent en aan 6 knoppen tegelijkertijd wil draaien, dat gaat m niet worden namelijk

hoe werkt het sequencer van the source eigenlijk?
is het een stepsequencer? waardoor je arpeggis kan shapen?
Of een modulation sequencer net als bij een korg ms2000 ofzo?

ik vind het echt een hele karaktervolle synth. En hij ziet er ook heel charismatisch uit (:

en de little phatty, de multimoog, de minimoog om maar eens wat andere suggesties te doen ?

als ik moet kiezen voor 1 zou het d voyager zijn, met de linnhart modificatie. ( ca 300 euro extra maximaal, afhankelijk van een niet al te oud model voyager, want geheugen uitbreiding zou nog eens zo'n bedrag erop kunnen leggen )
de source zal iets directer klinken, voor de rest zie ik de voyager alleen maar voordelen hebben

voyager dan 4x zo duur! maar source zo makkelijk en simpel, ik ken geen synth die zo simpel werkt!!! knoppen heb je met dit systeem niet nodig !!

heb n mini mod d.
voyager rack en source als ik krap zou zitten gaat voyager (zonder mods) er als eerste weg!!

de mods van sunny pedaal lijkt me trouwens super!!

hoe werkt het sequencer van the source eigenlijk?
is het een stepsequencer? waardoor je arpeggis kan shapen?
Of een modulation sequencer net als bij een korg ms2000 ofzo?

ik vind het echt een hele karaktervolle synth. En hij ziet er ook heel charismatisch uit (:

Je kunt er iets van 20 noten mee opnemen, als een phrase recorder maar je kan niet twee keer dezelfde noot nemen, dan krijg je een kortere sequence. Doet wat suf aan maar is wel heel krachtig en snel! Als ik plek en geld zou hebben dan zou ik 'm zo weer bij m'n Voyager en Multimoog nemen.

Als ik plek en geld zou hebben dan zou ik 'm zo weer bij m'n Voyager en Multimoog nemen.
+1
ik ook ,
dat zegt het wel in 'n notendop .

Voor mij houdt de Source de ideale midden tussen vintage geluid/functies en dagelijkse inzetbaarheid.
Gek genoeg was de Source de eerste Moog waarbij ik echt 'het gevoel' had (en ook wel METEEN), iets dat ik had verwacht bij een Voyager en wat maar niet wilde komen (laat staan bij de Phatty).

Aan de andere kant vind ik een Mini ook wel leuk maar weer zoveel meer 'gedoe' om even in een track te stoppen.
Daarbij, de Source is lekker compact en heeft een funky uiterlijk! Nog dagelijks spijt dat ik de eerste die ik ooit zag, bij Rock Palace in Den Haag, liet liggen voor die 600 gulden! Zal wel iets met studiofinanciering te maken hebben gehad... :D

Ik wil eigenlijk nog een Encore MIDI kit in m'n Source bouwen, maar ik begrijp dat ik daarmee de sequencer zal moeten missen.
Eigenlijk is dat al een beetje een showstopper. De 'sequencer' (prhase recorder) kan ik missen als kiespijn, maar de arpeggiator (die met het geheugen en het stoppen bij het herhaald inspelen van dezelfde noot) is zooo cool en weer heel anders dan andere arpeggiators.

Laatst gewijzigd:
Ik zou een Source kopen. Natuurlijk goedkoper, maar ook meer waar voor je geld dan een Voyager. Werkt niet zo snel als een Voyager, maar het went heel gauw met de grote draaiknop. Gewoon een heerlijke bak om mee te werken met het 'echte' rauwe Mooggeluid erin. Arpeggiator is inderdaad heel erg cool! En hij ziet er cool uit:)

Natuurlijk goedkoper, maar ook meer waar voor je geld dan een Voyager
mmm... nogal een boude uitspraak. Kwaliteit kost geld... veel knoppen en een houten kast is iets duurder dan wat fragiele membraam-toetsen en een datawiel in een alu bakje. Da's gelijk mijn grote bezwaar tegen de Source... die interface!

maar besides dat... een Voyager is echt wel wat wat "meer" dan een Source. Of dat meer jou ook meer waard is blijft een individuele keuze.

Ik vroeg me af welke van de twee nu echt vetter klinkt?

Een maat van me heeft de Source en toen ik die hoorde viel ik echt van mijn stoel zo vet als dat ding klonk, hij heeft ook de Multi die ik minder vet in de zin van dik vond klinken vergeleken bij de Source, maar de Voyager heb ik nooit naast de Multi gehoord, overigens heeft de persoon waarover ik het heb inmiddels sinds een week een Voyager thuis staan maar die heeft hem zover ik weet nog niet vergeleken. Ik zal het hem eens vragen.

laat er geen misverstand over bestaan: de Source is een hele vette synth met een dikke sound met ballen. Maar dat heeft een Voyager ook en dan geeft voor mij de interface (== gebruiksgemak) de doorslag. En een echte synth is natuurlijk van hout :)

laat er geen misverstand over bestaan: de Source is een hele vette synth met een dikke sound met ballen. Maar dat heeft een Voyager ook en dan geeft voor mij de interface (== gebruiksgemak) de doorslag. En een echte synth is natuurlijk van hout :)

je vergeet ioest met opslag / en knobbies interface
lijktme
rest = lastig en afttands hehe

schynt dat de source voor sommige werkt
koopt dan een mg1/source schynt dat de sorce is afgeleidt vd rougue
correct me if

Ik vroeg me af welke van de twee nu echt vetter klinkt?

Een maat van me heeft de Source en toen ik die hoorde viel ik echt van mijn stoel zo vet als dat ding klonk, hij heeft ook de Multi die ik minder vet in de zin van dik vond klinken vergeleken bij de Source, maar de Voyager heb ik nooit naast de Multi gehoord, overigens heeft de persoon waarover ik het heb inmiddels sinds een week een Voyager thuis staan maar die heeft hem zover ik weet nog niet vergeleken. Ik zal het hem eens vragen.

ik dnk dat een egte simple vco bak as de source ...in de basis beter kan kli9nken dan bv een phatty

er zijn you tube worden de source en de phatty vergeleken tsjek die hoorje wel verschil

en dan ist de ..bedioeling datje je eigen keuze maakt mbt knobbies of niet
laatste weet ik rondertussen wel hehe

Back