Akai S700 sampler zwijgt probleem

conso

Fold it
Recentelijk haalde ik (na ruim 15 jaar voornamelijk alleen luisteren) ook mijn oude samplertje de Akai S700 weer uit de doos met de bedoeling ook op dit gebied (bij bijna nul) een herstart te gaan maken. Echter, de floppy's leest hij -blijkbaar- niet meer. Er gebeurt namelijk helemaal niets op het (wel met standby mededelingen verlichte) display als ik er een floppy in stop. Maar ook met een ingeplugde microfoon of instrument is er geen zichtbare of hoorbare verandering in activiteit.

Iemand die kan helpen | denkt te kunnen helpen ?

Alvast dank !

Ik vrees dat het bakkie na 15 jaar eenzame opluiting is overleden....

Trouwens, heeft de S700 niet van die diskette's die nu NERGENS meer te vinden zijn? Soort voorloper van de huidige 3,5" disks??

2.8" inderdaad en ze zijn ook tweezijdig bruikbaar ! Als de sampler het doet tenminste. Ik heb hem gisteren nog eens geprobeerd op gang te krijgen. Ik kan dus wel eerst aangeven op welke frequentie ik wil samplen en waar ik de sample op het masterkeyboard wil plaatsen en dan staat er 'new'. Dan moet je kunnen gaan samplen, er is ook een input uitslag maar er wordt geen sample gemaakt. Dus er 'new' blijft er gewoon staan. Maar goed, helemaal dood is -ie dus nog zeker niet. Het is meer dat -ie z'n doel volkomen mist. Er dat komt vaker voor in het leven.

:r

Back