K&M Spider Pro met 3 lagen

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Iemand ervaring met een Spider Pro met 3 synths?

Ik werk nu met een Ultimate Apex die ik 10cm verhoog met 4 klosjes
zodat ik alles staand kan bespelen zonder te bukken, maar vraag mij
of de K&M Spider pro een alteratief is.

Hoi Daftmax,

Het probleem van de hoogte komt mij bekend voor :). Ik gebruik nu een Spider Pro met 3 synths en dat bevalt redelijk goed. De Spider klapt met 3 leggers alleen niet zo mooi meer op als met 2, maar dat heb ik voor lief genomen. Hij past nog WEL in de bijbehorende draagtas trouwens (al is dat met 3 leggers die niet helemaal opgeklapt zijn). Ook hoogte is voor mij goed, maar de afstand tussen de synths kan een probleem zijn. Als je nog een beetje fatsoenlijk op de displays wilt kunnen kijken kun je ze niet te dicht boven elkaar zetten (dan zitten ze elkaar in de weg). Daarmee is de hoogte waarop je er drie kwijt kunt ook beperkt. Mijn laagste klavier staat nu nog net op een goeie hoogte om er staand op te spelen. Ik heb trouwens een Spider Pro met 3 leggers waarvan alleen de bovenste een hoek naar beneden maken. De onderste twee zijn dus gewoon horizontaal.

Wat verder nog een punt van overweging is: als je veel Hammond werk doet met slides krijg je nogal wat zijwaardse krachten op je instrument. Hier is de Spider niet helemaal op gebouwd en de synths hebben de neiging om onder die beweging een beetje heen en weer te wiegen.

Groeten,

Rutger

Rutger,

Bedankt voor je "review" :okdan:

Ik kijk het nog even aan. Ik heb de Ultimate Apex en Spider Pro laatst wel naast
elkaar gezien en er zit wel degelijk duidelijk verschil in hoogte.

Misschien is het ook een mogelijkheid om 3 horizontale leggers te gebruiken i.p.v. een gekantelde. Dat scheelt weer iets ruimte. Of het fijn speelt kan ik helaas niet beoordelen.

En ja.......ik speel redelijk wat Hammond partijen met glissando's, dus..............

Leuk detail over dat hoogteverschil, dat wist ik eerlijk gezegd niet! Ik heb ze nooit naast elkaar gezien.

Drie horizontale leggers kan ik je ten zeerste afraden trouwens! Je zou het bovenste klavier dan met zo'n enorme knik in je polsen moeten bespelen dat het me niet verantwoord lijkt (tenzij je op de bovenste ligger alleen een drumcomputer of laptop op wilt gaan zetten).

Heb je ook al gekeken naar die nieuwe Ultimate standers (van die ronde zuilen in hippe kleuren)? Ik heb geen idee of die misschien een verbetering opleveren?

Succes met je zoektocht in ieder geval!

Groeten,

Rutger

Ik heb er nu ook een waarvan 1 horizontale legger en 2 met een hoek.
Hiervoor heb ik een aparte horizontale in bestelling staan.

Met mijn 1,80 is het dus goed te doen 3 synths staand te bespelen. wel moest de bovenste legger ingekort worden anders past mijn Indigo 2 er niet tussen (het uittrekgedeelte verwijderen en het kuntstof stoppertjes weer in de (10cm) ingekorte leggers en het past perfect (+ dat het weer wat hoogte scheelt)

:)

Back