Versterker voor passieve!

Rolo

Stamgast
Ik ga van een 'Alesis Dsp 820 active' naar een passieve setje 'PMC TB2+' en ben ook nog in onderhandeling voor een setje 'DYNA BM6P'.

Jawel ik wil niet veel kwijt kwa geluid maar ook niet kwa geld. Een goeie Bryston kost gewoon meer dan de actieve 'PMC' per set. En een tweedehands heb je niet zo snel.

Wat is een goed alternatief rond de €400, of sla ik de plank dan goed mis?

Hoeft niet nieuw te zijn!

dank

Laatst gewijzigd:
Ik heb de oude Bryston 4b. Zat officieel geen xlr maar die zijn er op gezet door 1 van de vorige eigenaren. Als het goed is zit er een blokkernvoeding in en ik heb er destijds 425 euro voor betaald op marktplaats. De meeste mensen zeggen dat je minimaal voor een NRB, de opvolger moet gaan of anders een ST.

Ze sturen trouwens 2 Passieve Dynaudio BM15's aan.

NAD heeft ook uitstekende versterkers die 2e hands goed betaalbaar zijn.

Heb zelf de C350 en de C370. Aangezien ik nu actieve speakers heb gaat 1 van de 2 vrijkomen voor verkoop.

Ja heb inderdaad al veel over veredelde hifi versterkers gelezen. Maar hoe voorzie ik zo'n versterker met geluid vanuit mijn interface?

Dank

van medevoort
kenwood
samson
och er is best veel voor die prijs te vinden

dikke philips of yamaha is ook niks mis mee. Ik heb hier een bryston b2 vervangen door een philips 370, en die klinkt echt wel beter ;-)

Denon PMA1560...MOS super optical class A met een zeer dikke voeding erin...200w per kanaal....gaan meestal rond de 400 euro 2e hands....heeft ook gebalanceerde XLR ingang...

Ik dank u allen voor het geven van jullie persoonlijke voorkeur kwa versterkers.

Nu vraag ik me af tot in hoeverre zal ik of jullie het verschil in kleur bemerken? Ik bedoel HiFi setjes zullen altijd een eigen sound hebben om mensen te overtuigen van de kwaliteit. Ze maken het geluid toch anders.

Of zeggen jullie van; Dit is dus minimaal het geval bij de bovenstaande versterkers!

Dank

Heb voor dit bedrag een adcom gfa 555 gefixed. Krijg er in Amerika wel 3 voor die prijs maar niemand die zo'n bak shipped.

Dit modeltje schijnt ontworpen te zijn door Nelson Pass! :)

Aangezien de "Recommended Amp power" 40 tot 150W is, zou je is kunnen kijken naar een tweede hands NAD versterker. Heb zelf ook een c320. Zeer mooi vol geluid. Tevens veel ingangen. Vaak hebben deze NAD's ook een ringkern trafo.

reviews van NAD c320 (2x 50 Watt)

Ja NAD is ook een optie, alhoewel, 50watt vind ik iets wat aan de lage kant dus ga je hoger stijgen de prijzen ook flink!

Ben inderdaad nog niet over die Adcom uit. Zit naar twee monoblokken te kijken. De 'Rotel rb-971' 180Watt per kanaal, en de ' Denon poa-4400' 150Watt!

Back