reparateur gezocht: Kurzweil K 2600 X

SelaSoul

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand uit omgeving Gooi / Amsterdam die een toets kan repareren van een Kurzweil K 2600 X. De toets veert niet meer terug. Ik weet niet hoe ik dit moet maken...

Ben of ken je iemand die hiermee bekend is? Laat het me weten...

Selasound

Niemand? :(

Wellicht ten overvloede , maar uiteraard tegen betaling...

Het is trouwens een aanslaggevoelige toets, die nu dus helemaal niet meer terugveert na het indrukken.

Music House in Utrecht weet er vast wel raad mee.

Senso en Boemtsjak zitten bij je in de buurt en zijn beiden prima reparateurs.

Morel Muziek in Veenendaal :)

Ik heb helaas geen tijd anders zou ik het doen , het is een probleem dat wel eens voorkomt
bij de K2600x .
Het uit elkaar halen daar gaat wat tijd inzitten , de oorzaak kan zijn dat het veertje van de toets
eruit is of dat een stukje is afgebroken waar het veertje thuis hoort.
Het is ook mogelijk dat een kabel tussen de toets zit .

Senso en Boemtsjak zitten bij je in de buurt en zijn beiden prima reparateurs.
Boemtsjak reageert niet op mijn mail van 2 weken geleden. Toch maar even bellen dan...

Waar kan ik die Senso vinden? Heeft hij een site?

Music House in Utrecht weet er vast wel raad mee.
Bedankt, ik heb net hun site bekeken. Ik kan niet opmaken dat ze ook diensten aan huis leveren. Ik heb namelijk geen auto tot beschikking. Ik zoek dus vooral iemand die het ding bij mij thuis kan komen repareren. Maar voor de zekerheid kan ik natuurlijk bellen met deze mensen.

Bedankt, ik heb net hun site bekeken. Ik kan niet opmaken dat ze ook diensten aan huis leveren. Ik heb namelijk geen auto tot beschikking. Ik zoek dus vooral iemand die het ding bij mij thuis kan komen repareren. Maar voor de zekerheid kan ik natuurlijk bellen met deze mensen.

Ik hoop dat je iemand kunt vinden die ter plekken het
probleem kan oplossen , mocht het niet lukken dan zou
je vervoer moeten regelen.
Ik weet van Morel Muziek dat hij onderdelen van het toetsenbord meestal op voorraad heeft.

Op de foto's zie je het veertje wat waarschijnlijk het probleem is :)

Attachments

• k2600x1.jpg
    k2600x1.jpg
    46,1 KB · Bekeken: 70
  • k2600x2.jpg
    k2600x2.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 68
  • k2600x3.jpg
    k2600x3.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 68
Boemtsjak reageert niet op mijn mail van 2 weken geleden. Toch maar even bellen dan...

Waar kan ik die Senso vinden? Heeft hij een site?

't Is vakantietijd dus misschien krijg je daarom geen reactie. Senso kun je gewoon hier pb'en, maar hij heeft ook een site: www.vintageplanet.nl

Ik denk trouwens niet dat het makkelijk zal worden een reparateur te vinden die het aan huis komt repareren.

Ik denk trouwens niet dat het makkelijk zal worden een reparateur te vinden die het aan huis komt repareren.

Ik wil nog wel eens naar iemand toerijden als dat zo uitkomt en realistisch lijkt. Grootste probleem met aan-huis reparatie is natuurlijk dat je een deel van je meetapparatuur niet bij je hebt en je onderdelenvoorraad niet.
Maar ik sowieso geen Kurzweil (Fatar?) veren op voorraad.

Ik weet niet hoe handig je bent maar het is een kwestie van schroeven
losdraaien en de kap verwijderen dan kijk je zo op het toetsenbord.
Het Toetsenbord zit namelijk aan de bodemplaat vast en dan kijk je zo
op het mechanische gedeelte , alleen de hamertjes zitten aan de onderkant :)

Je kunt dan kijken wat er aan de hand is en eventueel onderdelen bestelen,
kun je dit onderdeel niet zelf vervangen dan is altijd nog mogelijk
dat iemand langskomt om dit alsnog te doen.

Back