sm card korg emx, wat moet ik ermee??

rootjepiepeloot

R.A.G. Tek
Beste Synthfreaks,

Al ander halve week heb ik een korg emx.
ik ben er heerlijk op aan het freaken en knopjes tweaken.

nu heb ik een song inelkaar gevlanst en die wil ik graag delen met de wereld. dus ik voer een 'save all' uit om alle data op mijn 128mb SM card te laden. dit verloopt allemaal prima.

wanneer ik met een usb card reader de files van het kaartje kopieer op mijn pc, is het in *.emx formaat.

nu is mijn vraag:
is het mogelijk mijn gecreerde song uit het *.emx bestand te halen?

Ik kan hier weinig over vinden in de owners manual of op korg.com.

alvast bedankt voor de reacties

groet Roan
R.A.G. Tek

Lijkt me niet dat je song als wav file je EMX uit komt rollen..

Je zal de outputs van je EMX op moeten nemen met een conputer of andere recorder..

Het nut van een smartmediacard bij een EMX is sowieso niet zo groot als bij de ESX. Je kan er patterns en songs in EMX-formaat op kwijt. Je kan je song natuurlijk wel voor andere EMX-gebruikers uploaden.

Dus als ik het goed begrijp kan ik op de smart media kaart wel mijn songs en patterns bewaren, maar er dan verder niets mee doen, dan de *.emx bestanden op mijn pc bewaren of mijn songs uitwisselen met een andere emx?

Er moet toch wel een software programma zijn waarmee ik de song uit het *.emx bestand kan halen!?! Heeft iemand dat ooit geprobeerd?

als ik toch die song uit mijn emx wil trekken zou ik dat met een externe geluidskaart moeten doen. wat zijn de opties met midi?

Bedankt voor de reacties,

Groet roan

Kleine kans dat het werkt, maar Awave Studio is een programma waarmee je samples en soms ook midi uit rare bestands formaten kunt halen. Ik heb het zelf wel 'ns gebruikt om sample banks te maken en te ontleden voor o.a. mijn Ensoniq EPS, Akai S2000 en Yamaha RS7000. Misschien kun je er ook iets mee voor emx bestanden?

emx bestanden maakn geen gebruik van samples die vallen er ook niet uit te halen.
Dat zijn alleen maar midi en aanverwante instellingen.

Esx sampledata wordft wel opgeslagen natuurliujk maar daar gaat t nu niet om.

Om je song te delen inderdaad gewoon de outputs van je emx opnemen met een rercorder (pc, taperecorder, mobiele telefoon microfoon :D)

Back