Mackie MCU faders

exel

Ouwe rot
Ik heb een erg fijne MCU met een extender. De main MCU unit heeft echter het bekende probleem met fadercalibratie op 3 faders. Ik kom er min-of-meer mee weg door de calibratie te omzeilen, de MCU is slim genoeg om een fader bij te sturen als hij na de initiële zwieper niet helemaal goed op zijn plek terechtkomt.

Een emailtje naar Mackie leverde op dat die faders 'rethreading' nodig zouden hebben. Ze konden me niet echt een handig adres voor zo'n klusje aanraden, echter, verder dan "hier is onze dealerlijst." Ik kan hem natuurlijk naar Feedback brengen maar ik heb niet zo'n zin om hem 4 weken kwijt te zijn.

Zelf ben ik niet handig met een soldeerbout, maar een schroevendraaier durf ik nog wel beet te houden. Kan ik zelf ergens nieuwe faders bestellen en die inbouwen? Als dat afgeraden is, waar kan ik hem dan het handigste wegbrengen zonder dat ik hem weken kwijtben?

Ok, ik ben hier echt te dom voor ofzo. Ik kan met geen mogelijkheid een schroevendraaier vinden die op die bijna-popnagels past waar de faders mee aan de bovenkant vastzitten. Het lijkt op inbus, maar 1.5mm glijdt weg en 2mm past niet. Even weinig mazzel met Torx. Waar haal ik een schroevendraaier die past? En kunnen ze alle fabrikanten die het nodig vinden om malle schroeven in hun hardware te verwerken met diezelfde schroeven aan een boom nagelen? Ik kijk ook naar jullie, Apple.

Zijn het misschien inch-maten (het is tenslotte een Amerikaanse mixer)? 1/16 inch zit tussen 1.5 en 2mm in.

Ja dat gevoel heb ik ook, maar waar haal ik daar gereedschap voor? De Gamma valt in ieder geval af, de enige inbus-set die ze daar hebben heeft alleen 1.5mm en 2mm.

...amerika? ik weet niet hoe veel je voor de verscheping zal betalen, maar een paar imbusjes in amerikaanse maten zijn vast wel te vinden bij een of andere online DIY store, en via amazon of google kun je zo'n winkel vast wel vinden (amazon is sowieso een goed startpunt, ik zou ook ff amazon.co.uk en amazon.de proberen, wie weet kom je wat tegen en het kost je geen 5 min)

In de UK worden ze inderdaad ook verkocht. Daar liggen de metrische en inch-varianten vaak naast elkaar in het schap.

Kan me echter niet voorstellen dat een goedgesorteerde bouwmarkt ze niet ook heeft. Dat jouw GAMMA überhaupt maar één setje verkoopt suggereert een beetje dat het een kleintje is.

In de UK worden ze inderdaad ook verkocht. Daar liggen de metrische en inch-varianten vaak naast elkaar in het schap.

Kan me echter niet voorstellen dat een goedgesorteerde bouwmarkt ze niet ook heeft. Dat jouw GAMMA überhaupt maar één setje verkoopt suggereert een beetje dat het een kleintje is.

Ik ben geen gamma-kenner, maar het was geen kleine winkel. Ik heb inmiddels wel een adresje gevonden voor 1/16", maar ik zou wel graag van iemand die zo'n ding een keer opengeschroefd heeft horen of dat inderdaad is wat ik nodig heb.

Meestal zit er op het uiteinde van je inbussleutel een bolletje op, als je die erin doet en een beetje schuin houdt wil dat meestal ook wel werken.

Ken je iemand met een x0xb0x? De panel schroeven daarvan zijn ook 1/16" inbus. Die inbussleutel werd meegeleverd met de x0x kit. Ik heb er hier eentje, maar Rotterdam is helaas niet helemaal naast de deur.

Nee, helaas geen vriendjes met een x0xb0x. Maar ik heb wel een site gevonden die in Nederland verkoopt wat ik zoek (Amerikaanse sites zijn nogal gehannes als je geen credit-card hebt) hier. Ik ga de gok gewoon maar nemen en hem bestellen. Als die ook niet past is die paar euro de moeite ook niet.

het benodigde imbus sleuteltje is inderdaad 1/16 inch, te krijgen/bestellen in de betere gereedschapswinkel

bv : Beerepoot in Hilversum ( 70 cent ! )

Back